accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

ביהמ"ש העליון בארה"ב ביטל מעמד הגנה ל-350 אלף תושבי ונצואלה

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

כא אייר ה'תשפה (19.05.25)

1

1

like

0

dislike

שופט פדרלי בקליפורניה השאיר על כנו את המעמד שלמעשה מנע מהתושבים להיות מועמדים לגירוש בטענה שהם בפני "שיבוש קשה של חייהם" • ביהמ"ש העליון קיבל את עתירת ממשל טראמפ בנושא ומאות אלפי מהגרים תושבי ונצואלה שמעמד ההגנה שלהם יפוג עשויים לחזור למדינת האם שלהם


בדרך לגירוש מאסיבי? בית המשפט העליון של ארצות הברית קיבל היום (שני) עתירה של ממשל טראמפ ויאפשר את ביטול "מעמד ההגנה" עבור 350,000 אזרחים של ונצואלה שהיגרו לארה"ב בדרך לא חוקית.

מעמד ההגנה, שמנע בפועל את גירושם של המהגרים, היה אמור לפוג ללא כל התערבות ב-7 באפריל, אך שופט פדרלי בסן פרנסיסקו, שמונה על ידי הנשיא לשעבר ברק אובמה החליט להקפיא את הביטול.

maximize-image
יקבל 350,000 מהגרים ? נשיא ונצואלה מדורו ונשיא ארה"ב טראמפ. צילום: רויטרס | צילום: רויטרס

"מעמד ההגנה" שנוצר בשנת 1990 מאפשר לאנשים שכבר נמצאים בארצות הברית לחיות ולעבוד כי מדינות האם שלהם לא בטוחות והוא ניתן ל-18 חודשים בכל פעם. ב-2021 ממשל ביידן העניק למהגרים מוונצואלה מעמד הגנה זמנית (TPS), בגלל המשבר ההומניטרי הקשה במדינה: קריסת הכלכלה, רדיפות פוליטיות ומחסור חמור במזון ותרופות. המעמד הזה כאמור איפשר להם להישאר בארה"ב באופן חוקי ולעבוד והוא הוארך גם ב-2023.

השופט שהקפיא את ביטול מעמד ההגנה טען כי "פקיעת התוקף מאיימת לשבש קשות את חייהם של מאות אלפי אנשים ועלולה לעלות להם מיליארדים באובדן פעילות כלכלית".

ממשל טראמפ פועל לבטל את מעמד ההגנה הזמני ל-600,000 אזרחי ונצואלה ו-500 אלף אזרחי האיטי ברגע שמעמדם יפוג וכעת בית המשפט יאפשר למעמד ההגנה של 350,000 אזרחי ונצואלה להסתיים, מה שיציב אותם כמועמדים לגירוש.

עקבו אחרינו גם ב-Google News