accessibility-icon
share-icon
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון, לע"מ

דיווח: ארה"ב לישראל – "ננטוש אתכם אם לא תסיימו את המלחמה"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כא אייר ה'תשפה (19.05.25)

167

7

like

28

dislike

על רקע הסלמה בעזה וחידוש הסיוע ההומניטרי, דווח ב"וושינגטון פוסט" כי ממשל טראמפ מגביר את הלחץ על ישראל לסיים את הלחימה • מקור המעורה בדיונים מסר כי מקורבי טראמפ העבירו מסר לירושלים: "ננטוש אתכם אם לא תסיימו את המלחמה", והוסיף כי לנתניהו יש רוב פוליטי אך חסר רצון


ברקע החזרה ללחימה עצימה ברצועת עזה כנגד ארגוני הטרור, וברקע חידוש אספקת הסיוע ההומניטרי לרצועה, גורם המעורה בדיונים ששוחח היום (שני) עם העיתון האמריקני "הוושינגטון פוסט", טען כי טראמפ מגביר את הלחץ על ישראל לסיים את הלחימה בעזה. לפי אותו מקור, מקורבי טראמפ העבירו מסר חד לירושלים: "ננטוש אתכם אם לא תסיימו את המלחמה הזו".

המקור הוסיף כי "לנתניהו יש רוב פוליטי ברור שיכול לאפשר את סיום הלחימה", אך הוא "חסר את הרצון הפוליטי". עוד נמסר כי נתניהו הציג את חידוש הסיוע ההומניטרי לקבינט כ"עניין טכני".

פעילות צוות הקרב החטיבתי גולני במרחב רפיח |
maximize-image
images-count1+
כוחותינו בלחימה ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר היום, דוברת הבית הלבן, קרוליין לוויט, אמרה כי הנשיא טראמפ "נמצא בקשר עם כל הצדדים במלחמה", ובכך למעשה אישרה את הקשר הישיר בין טראמפ לארגון הטרור. היא הוסיפה כי טראמפ הבהיר לחמאס שברצונו שכל החטופים ישוחררו באופן מיידי, וכי הוא מעוניין בסיום המלחמה בהקדם האפשרי.

הודעת הבית הלבן מגיעה ברקע החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני שאושרה אמש – ולמרות אינספור הבטחות, ראש הממשלה נתניהו והקבינט שוב התקפלו ואישרו את הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, בעוד חטופינו ממשיכים להיות מוחזקים ומורעבים במנהרות.

maximize-image
images-count1+
הסיוע ההומניטרי נכנס לרצועה | צילום: פלאש 90

כזכור, רק אתמול מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו התייחס במהלך ראיון לרשת CBS למצב ברצועת עזה והבהיר כי ארצות הברית תומכת בהשמדה מוחלטת של ארגון הטרור הרצחני: "אנו תומכים בהשמדת חמאס, בעתיד לתושבי עזה שהוא חופשי מחמאס ומלא הזדמנויות".

עם זאת, רוביו הבהיר כי הממשל האמריקני פועל להשגת הפסקת אש, בין היתר לצורך שחרור בני ערובה נוספים. לדבריו, "אנו לא נעשה דבר שיפגע בביטחונה של ישראל, אך אם קיימת אפשרות למצוא מנגנון שיביא לשחרור בני ערובה – כולל גופות הנרצחים – ולסיום המלחמה בצורה שתוביל את עזה לעתיד של שלום, שגשוג וללא חמאס – נבחן זאת". הוא ציין כי ישנה התקדמות דיפלומטית בנושא, אך הדגיש: "עדיין יש מכשולים".

כשנשאל לגבי חילוקי הדעות בין הממשל האמריקני לישראל, הבהיר רוביו כי שתי המדינות שותפות למטרה אחת – חיסול חמאס: "לא יכול להיות עתיד של שלום ושגשוג בעזה כל עוד חמאס שולט שם בכוח. אם יישאר מהם גחל אחד – הוא יצית שוב את האש. זו אמת בסיסית. זו הסיבה שישראל תמשיך במבצעיה כל עוד לא הושג הסכם מלא".

עקבו אחרינו גם ב-Google News