ממשל טראמפ הביע דאגה מהסכם שיתוף פעולה שנחתם לאחרונה בין ענקית הטכנולוגיה אפל לבין תאגיד עליבאבא הסיני, במסגרתו ישולב מודל הבינה המלאכותית של עליבאבא במכשירי האייפון המיועדים לשוק הסיני. לפי דיווח שפורסם בשבוע שעבר ב"ניו יורק טיימס", בכירים בממשל רואים במהלך פוטנציאל להעמקת השפעתה של הצנזורה הסינית והרחבת יכולות איסוף המידע מצד בייג’ינג, באמצעות טכנולוגיה שתגיע ממכשירים מערביים.
ההסכם, שאושר כבר בפברואר, נתפס כהישג משמעותי עבור עליבאבא במרוץ הבינה המלאכותית בסין, במיוחד לנוכח התחרות מול טנסנט וחברות נוספות. שילוב טכנולוגיה מקומית באייפונים נתפס גם כניסיון של אפל לשמר את מעמדה בשוק הסיני, תוך התאמה לדרישות הרגולציה המחמירות במדינה, אך הוא מעלה שאלות קשות על פשרות אפשריות מצד החברה בכל הנוגע לחופש מידע ולפרטיות המשתמשים.

הבית הלבן נמנע נכון לעכשיו מלהגיב רשמית, אך גורמים המעורים בפרטים מדגישים כי מדובר במהלך שמחייב בחינה מחודשת של הקשרים בין תאגידי טכנולוגיה מערביים לבין חברות הנתונות לפיקוח ממשלתי הדוק בסין. אפל ואליבאבא טרם הגיבו לפרסום.
