15 מדינות חברות באיחוד האירופי, בהובלת אוסטריה, קראו היום (שני) לחיזוק הקשרים הדיפלומטים עם מדינות המקיימות קשרים קרובים עם רוסיה, במטרה להגביר את הלחץ על הקרמלין לקבל הפסקת אש ללא תנאים באוקראינה למשך 30 יום, כך לפי דיווח ב-euronews.
במכתב שנשלח לשרת החוץ של האיחוד האירופי, קאיה קאלאס, הדגישו המדינות, הכוללות את בלגיה, בולגריה, קרואטיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, גרמניה, אירלנד, לוקסמבורג, הולנד, סלובקיה, סלובניה, ספרד ושוודיה – כי יש לנצל את הקשרים של מדינות אלה עם מוסקווה כדי לקדם את היוזמה.

במכתב לא נאמר מי הן המדינות איתן מומלץ ליצור קשר, אך ב-Euronews נטען כי מדובר על מדינות פורום ה-BRICS בהן ברזיל, הודו, סין ודרום אפריקה, וכן מדינות כמו מצרים, אינדונזיה ואיחוד האמירויות, שלא לקחו צד חד-משמעי במלחמה בין קייב למוסקווה והמשיכו לסחור עם פוטין.
"הכרחי שהאיחוד האירופי ינקוט בצעד משמעותי כדי לחדש קשרים דיפלומטים שמטרתם ליצור קואליציה בינלאומית שתתמוך בהפסקת אש מיידית וללא תנאים", נאמר במכתב, "זה הזמן לפעול להפסקת אש באוקראינה כדי לעצור את שפיכות הדמים".
היוזמה מגיעה לאחר כישלון "שיחות השלום" בטורקיה בין הצדדים. האיחוד האירופי איים בסנקציות נוספות אם רוסיה תמשיך להתמהמה, ונשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צפוי היה לדון בנושא בשיחת טלפון שהתקיימה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.
