מבצע 'מרכבות גדעון' שהחל רשמית אתמול נועד להכריע את חמאס. המחסור בקמח הוא שיחת היום בעזה, אך בזמן שזה קורה הסוחרים ברצועה ממשיכים במנהג המגונה שלהם – לאגור סחורה ולחכות להתייקרות מחירים, או למכור אותה במחיר מופקע. אתמול (ראשון), לתושבים בדיר אל בלח נמאס והם פרצו למחסן הקמח של אחד הסוחרים המקומיים.
אתמול הודיעה ממשלת ישראל על הכוונה להכניס משאיות סיוע, דבר שמעורר תקווה אצל העזתים. הם, כמובן, מייחצנים את המסכנות שלהם, וזה כנראה עובד. נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ טען החודש שאנשים בעזה "גוועים ברעב".

בעזה בהחלט יש מחסור במוצרים רבים, אבל זה לא שאין להם תחליפים. יש מי שעדין מצליח להשיג מעט קמח, ואצל מי שלא האורז, גרגרי החומוס והעדשים תופסים את מקומו. העזתים אינם גוועים ברעב.
הדרך לשליטה ישראלית מלאה ברצועה עדיין ארוכה, אך המציאות בשטח קצת רחוקה מאיך שמנסים להציג אותה בעזה. כך או כך, מלחמת חרבות ברזל נמשכת ועדיין רחוקה מלהסתיים.
