על רקע המתיחות הנוכחית במשא ומתן בין איראן וארצות הברית, דובר משרד החוץ של המשטר האסלאמי, אסמעיל בקאי הכחיש היום (שני) כי מתקיים ערוץ נוסף של מגעים בין עלי שמח'אני יועצו הבכיר של המנהיג העליון ובין האמריקאים, כך דווח בערוץ האופוזיציה איראן אינטרנשיונל.
"אין שום משא ומתן אחר מלבד השיחות העקיפות בין מר עראקצ'י ומר ויטקוף", טען בקאי, זאת לאחר ריאיון שנתן לאחרונה שמח'אני לרשת NBC ובו הביע קו נוקשה פחות ביחס לשיחות, שכלל בין היתר נכונות לוותר על העשרת אורניום לרמות גבוהות בתמורה להסרה מלאה של הסנקציות האמריקאיות.

כזכור, במסגרת ריאיון שנתן הבכיר האיראני – שכיהן בעבר כראש המועצה העליונה לביטחון לאומי – אמר כי "טהראן תתחייב לא לפתח נשק גרעיני בהסכם בתמורה להסרת הסנקציות. ניפטר ממאגרי האורניום המועשר שלנו לרמה גבוהה, נאפשר פיקוח נרחב ונעשיר אורניום לרמה אזרחית בלבד".
זו אינה הפעם הראשונה שהבכיר האיראני, אשר שימש בעבר כראש המועצה העליונה לביטחון לאומי של המשטר, מושך ביקורת מסביבתו של שר החוץ. אחד מיועציו של עראקצ'י האשים בעבר את סוכנות הידיעות המזוהה עימו, נור ניוז, בניצול לרעה של קשריו הענפים בפוליטיקה המקומית "יש הבדל בין בניה של מהימנות תקשורתית ובין רדיפה ילדותית אחרי סקופים", צוטט.

שמח'אני מילא בעבר במסגרת תפקידו תפקיד בשורת התפתחויות מרכזיות, בהם הסכם הנורמליזציה בין איראן וסעודיה שהושג בתיווך סיני במרץ 2023. לצד זאת, שמו נקשר בשורה של פרשות שחיתות באיראן ומחוצה לה, לצד בני משפחה נוספים, בהם בנו ואחיינו.
