accessibility-icon
share-icon
מתוך "ישראל הבוקר"

בכיר לשעבר בצה"ל: "הודרתי מהדיונים כי ביקרתי את המדיניות"

רבקה שורק

רבקה שורק

כא אייר ה'תשפה (19.05.25)

14

4

like

2

dislike

מפקד לשעבר של חטיבת עציוני ביקר בחריפות את ההחלטה לחדש את הסיוע ההומניטרי למרות הבטחות העבר: "הדרג המדיני אמר בבירור: לא ייכנס סיוע לעזה, אלא אם נשלוט במה, מתי ולאן" • בנוסף, סיפר כי הודר מדיוני ניהול המלחמה בגלל הביקורת שלו על המדיניות בשטח


תא"ל במיל' ארז וינר, לשעבר מפקד חטיבת עציוני סיפר היום (שני) בריאיון לטל מאיר כי הדירו אותו מדיוני ניהול המלחמה בפיקוד דרום: "אותי הוציאו מהחדר בין השאר בגלל ביקורת שלא מצאה חן בעיני כל מיני אנשים".

את הדברים אמר בתשובה לשאלה מדוע המדיניות הביטחונית נותרת ללא שינוי, למרות חילופי שר הביטחון והרמטכ"ל: "שאלה מצוינת. אותי כבר לא מזמינים לחדרים האלה – אולי בדיוק בגלל שאני אומר את הדברים האלה".

maximize-image
הסיוע ההומניטרי נכנס לרצועה | צילום: פלאש 90

וינר ביקר בחריפות את חידוש הסיוע לעזה: "ראש הממשלה היה צריך לומר, ככה זה יתבצע, ואם לא – נביא מישהו אחר שכן יודע לבצע. כל עוד זה לא קורה: המערכה תתארך, החטופים יישארו בשבי יותר זמן, ואנשי המילואים שגייסנו, אלה שהבטחנו להם שהפעם זה רציני, יתחילו לפקפק".

מפקד חטיבת עציוני לשעבר טען כי מדובר ב"החלטה אומללה" והוסיף: "הדרג המדיני אמר בבירור: לא ייכנס סיוע לעזה, אלא אם נשלוט במה, מתי ולאן. עכשיו פתאום מחליקים את זה "רק לשבוע", "רק לאזור מסוים". וכשפותחים פתח – קשה לסגור אותו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News