תא"ל במיל' ארז וינר, לשעבר מפקד חטיבת עציוני סיפר היום (שני) בריאיון לטל מאיר כי הדירו אותו מדיוני ניהול המלחמה בפיקוד דרום: "אותי הוציאו מהחדר בין השאר בגלל ביקורת שלא מצאה חן בעיני כל מיני אנשים".
את הדברים אמר בתשובה לשאלה מדוע המדיניות הביטחונית נותרת ללא שינוי, למרות חילופי שר הביטחון והרמטכ"ל: "שאלה מצוינת. אותי כבר לא מזמינים לחדרים האלה – אולי בדיוק בגלל שאני אומר את הדברים האלה".

וינר ביקר בחריפות את חידוש הסיוע לעזה: "ראש הממשלה היה צריך לומר, ככה זה יתבצע, ואם לא – נביא מישהו אחר שכן יודע לבצע. כל עוד זה לא קורה: המערכה תתארך, החטופים יישארו בשבי יותר זמן, ואנשי המילואים שגייסנו, אלה שהבטחנו להם שהפעם זה רציני, יתחילו לפקפק".
מפקד חטיבת עציוני לשעבר טען כי מדובר ב"החלטה אומללה" והוסיף: "הדרג המדיני אמר בבירור: לא ייכנס סיוע לעזה, אלא אם נשלוט במה, מתי ולאן. עכשיו פתאום מחליקים את זה "רק לשבוע", "רק לאזור מסוים". וכשפותחים פתח – קשה לסגור אותו".
