הסבב החמישי של שיחות הגרעין בין וושינגטון לטהראן יערך בשבת הקרובה ברומא, כך אמר היום (שני) מקור איראני לסוכנות הידיעות רויטרס, זאת כאשר המשטר ממשיך לסרב להתגמש בסוגיית העשרת האורניום.
בתוך כך, סגן שר החוץ האיראני מג'יד תחות' רוואנצ'י הזהיר כי שיחות הגרעין בין הצדדים "לא יובילו לשום מקום" במידה וארצות הברית תמשיך להתעקש על דרישתה ל"אפס העשרת אורניום". "עמדתנו בנושא ברורה", צוטט בתקשורת המקומית.

הדברים באים כאשר ברקע בולט הפער בין הצדדים בסוגיית ההעשרה, שעומדת בלב המשא ומתן הנמשך כבר מספר שבועות. אמש, שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י פרסם פוסט ברשת X בשפה האנגלית ובו טען שהעשרת האורניום תימשך "אם או בלי עסקה".
"זכויותיה של איראן תחת האמנה למניעת תפוצה גרעינית ברורות כשמש – ואין שום תרחיש שבו היא תסכים לסטות מהן", אמר עראקצ'י והוסיף כי "אם ארצות הברית מעוניינת לוודא שלאיראן לא יהיה נשקים גרעיניים, עסקה היא בהישג יד".

קודם לכן, יועצו הבכיר של טראמפ טראמפ סטיב ויטקוף הבהיר בריאיון ל-ABC כי לארצות הברית יש קו אדום "ברור מאוד" במשא ומתן בהסכם גרעין עם איראן והוא כי המשטר לא יוכל להעשיר אורניום. "אנחנו לא נאפשר כל יכולת של העשרה אורניום, אפילו לא ברמה של אחוז אחד", הדגיש ויטקוף.
