ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) להצהרת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שבה הצדיק את הכנסת הסיוע לרצועת עזה והחניף לו: "כל הכבוד. אמרת את האמת, הוכחת מנהיגות".
מוקדם יותר היום, נתניהו השיב לביקורת שספג מהימין על חידוש הסיוע ההומניטרי וניסה לתרץ את ההחלטה: "אסור לנו להגיע למצב של רעב. גם מבחינה עניינית וגם מבחינה מדינית, לא יתמכו בנו ולא נוכל להשלים את משימת הניצחון".
כל הכבוד @bezalelsm אמרת את האמת, הוכחת מנהיגות.
יחד נכריע את החמאס. 🇮🇱
— Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו (@netanyahu) May 19, 2025
לאחר מכן, גם סמוטריץ' הגיב לצעד המקומם ונימק כי "המינימום של הסיוע ההומניטרי יגיע לאוכלוסייה כדי שלא יעצרו את התמרון. במשך חודשים צה״ל הפעיל לחץ על חמאס בהפסקת הסיוע ההומניטרי אבל גם לחץ צריך לווסת כדי שהוא לא יתפוצץ לנו בפנים".
שר האוצר התחייב: "לא נכנס סיוע לחמאס. נקודה. כל מי שאומר משהו אחר פשוט משקר ולא ברור לי מה המניע שלו. אני הובלתי את הדרישה לחדול מהאיוולת של הכנסת אלפי משאיות שחמאס השתלט עליהן ומכר אותן והרוויח מילארד דולר ושימר את שלטונו".
