accessibility-icon
share-icon
צילום: לשכת ראש הממשלה

נתניהו מתרץ את חידוש הסיוע: "אסור לנו להגיע למצב של רעב"

רבקה שורק

רבקה שורק

כא אייר ה'תשפה (19.05.25)

49

8

like

9

dislike

ראש הממשלה התייחס לביקורת בימין על חידוש הסיוע ההומניטרי וניסה לתרץ את ההחלטה: "אסור לנו להגיע למצב של רעב. גם מבחינה עניינית וגם מבחינה מדינית, לא יתמכו בנו" • לדבריו, "עד שנבנה את האזור הסטרילי בשליטת צהל לחלוקה של מזון ותרופות, כדי שלא יהיה רעב, זה המצב שבו אנחנו נמצאים"


ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לביקורת שספג מהימין על חידוש הסיוע ההומניטרי וניסה לתרץ את ההחלטה המקוממת: "אסור לנו להגיע למצב של רעב. גם מבחינה עניינית וגם מבחינה מדינית, לא יתמכו בנו ולא נוכל להשלים את משימת הניצחון".

"החלטנו תוך כדי המלחמה לתת סיוע מינימלי, והתקדמנו בצורה הזו וגילינו שחמאס בוזז חלק מהסיוע הזה" הוסיף ראש הממשלה, "אז עצרנו אותו, ויחד עם ידידינו האמריקנים החלטנו לעשות שיטה אחרת – נקודות חלוקה שמאובטחת על-ידי צה"ל, מונעות גישה מחמאס ומאפשרות לחברות אמריקניות לחלק את הסיוע".

maximize-image
חמושים על משאיות סיוע הומניטרי ברצועת עזה | צילום: פלאש 90

אך לדברי נתניהו, הקמת נקודות החלוקה תיארך זמן: "אנחנו עובדים להקים את הנקודות האלה, כדי שנגיע למצב שיש אזור שנשלט על-ידי צה"ל וכל אוכלוסיית עזה תוכל להגיע אליו ולקבל את הסיוע מבלי שחמאס שולט בו. כל זה במקביל ללחץ הצבאי האדיר והכניסה המאסיבית שלנו להשתלט על כל עזה ולהוריד את חמאס מכל היכולת לבזוז סיוע הומניטרי".

נתניהו הבהיר כי "עד שנקים את הנקודות הללו ועד שנבנה את האזור הסטרילי בשליטת צהל לחלוקה של מזון ותרופות, אנחנו צריכים לתת איזה גישור, גישור מינימלי, בסיסי, כדי שלא יהיה רעב, זה המצב שבו אנחנו נמצאים. קיווינו לגמור את הכול בזמן, אבל אנחנו יודעים שאנחנו מתקרבים כרגע לנקודה המסוכנת הזאת שאנחנו לא רוצים להגיע אליה – ולכן צריך לקבל החלטות קשות ולא פשוטות, ולאפשר את השלמת הניצחון בתהליך ההדרגתי הזה. זה לא יהיה מושלם, אבל זה יצליח, כי אנחנו הולכים לניצחון המוחלט".

עקבו אחרינו גם ב-Google News