כוחות המנהל האזרחי יחד עם כוחות הנדסה מחטיבת אפרים הרסו הבוקר (שני) מבנה בן 4 קומות ורכיבי בינוי נוספים בכפר ברוקין בסמוך לציר בו נרצחה צאלה גז הי"ד. המבנים אלה תועדפו בראש סדר העדיפויות לאכיפה בשל קרבתם לציר תנועה מרכזי ולאור האיום הביטחוני בעקבות כך.

האישה שנרצחה בפיגוע בשומרון בדרך לחדר הלידה – צאלה גז הי"ד
צאלה גז הי"ד, אישה כבת 30, נרצחה ביום רביעי האחרון בפיגוע ירי בשומרון. מחבלים פתחו באש לעבר הרכב בו נסעה יחד עם בעלה סמוך לכביש 5, בין היישובים פדואל וברוכין – כאשר השניים היו בדרך לחדר לידה. בעלה ניסה להעניק לה טיפול רפואי ראשוני בשטח, בעוד הוא עצמו נפצע באורח קל, אך בתום מאבק על חייה נקבע מותה זמן קצר לאחר מכן.

בשבת האחרונה בוצעו מעצרים של מספר חשודים במעורבות בפיגוע. במהלך מעצר של אחד החשודים זוהה מחבל רץ לעבר הכוחות כשהוא אוחז בתיק החשוד כממולכד וקורא לעברם ״אללה אכבר״. לנוכח איום מיידי, הלוחמים חתרו למגע וחיסלו את המחבל.

בעקבות הפיגוע: זעם ביו"ש על החלטת הצבא לפתוח מחסומים
אחרי הפיגוע הרצחני קראו בהתיישבות: "זו זירת פיגועים חוזרת, והתגובה של מדינת ישראל לא יכולה להסתכם בהודעה לתקשורת. אני דורש ממערכת הביטחון לפעול במרחב הזה כפי שפועלים בעזה – לשטח את קיני הטרור. אנחנו לא מוכנים לחזור לשישי לעשירי, והכאב הזה בלתי נסבל.
"הכפרים שמוציאים פעם אחר פעם מחבלים לא יכולים להמשיך כרגיל. דין בורקין ודין כפר א-דיכ כדין חאן יונס ורפיח. אי אפשר עוד להסתמך על מודיעין בלבד. זה ציר שממנו יצאו כבר ארבעה פיגועים – המקום הזה צריך להיראות כמו ג’בליה".
