אחרי שהקבינט המדיני־ביטחוני אישר אתמול (ראשון) את חידוש אספקת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר – שהתנגדו לסוגיה בתקיפות – עומדים כעת למבחן.

במהלך החודש הקודם, כאשר התקיים בקבינט דיון סוער על סוגיית הסיוע, השר בן גביר טען כי אין כלל מקום לוויכוח, משום שלדבריו "לרצועה כולה לא אמור להיכנס שום גרם של סיוע". הוא הדגיש: "כל עוד חטופינו מוחזקים שם – לא על ידי חברה חיצונית ולא על ידי חיילי צה"ל – זהו המצב כיום, ורק באמצעות המשכתו ניתן יהיה להוריד את חמאס על הברכיים ולשחרר את חטופינו בכוח הזרוע".
באותו יום ממש, במהלך דיון אחר בקבינט, שר האוצר סמוטריץ' הטיח ברמטכ"ל הרצי הלוי כי אם אינו מוכן ליישם את החלטות הדרג המדיני ולהורות לחיילי צה"ל לחלק את הסיוע בעזה – עליו לפרוש.
על הרבה פחות מחידוש הסיוע ההומניטרי השניים כבר איימו בעבר בפירוק הממשלה, אך כעת הם שומרים על שתיקה. רובו המוחלט של המחנה הלאומי מזועזע מהחלטת הקבינט, והציבור מצפה לראות האם סמוטריץ' ובן גביר יעמדו לצדו – או ילכו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
