מגיש תוכנית "ריקלין ושות'" בערוץ 14 שמעון ריקלין, הביע אמש (ראשון) אכזבה מהחלטתו של רה"מ נתניהו בקבינט לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לעזה. "הכנסת מזון לנאצים בעזה בשעה שחיילינו נכנסים להילחם בהם היא בושה וחרפה" כתב ריקלין.
לדבריו, הבחירה של לשכת רה"מ "לתרץ" את הכנסת האוכל בזה שמדובר בהמלצה של צה"ל, היא לא יותר מאשר "חירטוט". ריקלין פנה לנתניהו: "במקום כל הסיבובים וכל המשחקים וכל הפשיטות וכל התירוצים אולי תורה סוף סוף לעשות את הדבר הנכון ולרכז את כל אוכלוסיית עזה בדרום הרצועה ומשם החוצה כפי שהאמריקאים ביקשו ממך".
את דבריו חתם המגיש בביקורת על כך שרה"מ לא מסוגל ללכת עד הסוף – דבר שחמאס כנראה יודע בעצמו. "כיצד החמאס יעשה איתנו עסקים לשחרור חטופים או ייכנע אם הוא יודע שאתה לא מסוגל ללכת באמת עד הסוף ולהכריע אותם? מבאס מאוד".

כאמור, למרות אין ספור הבטחות, רה"מ נתניהו והקבינט המדיני-ביטחוני שוב התקפלו – ואישרו כניסה של סיוע הומניטרי לרצועה, זאת בזמן שחטופינו מורעבים במנהרות. לשכת רה"מ ניסתה להסביר את ההחלטה: "ישראל תכניס כמות בסיסית של מזון לאוכלוסייה על-מנת לוודא שלא יתפתח משבר של רעב ברצועת עזה. משבר כזה יסכן את המשך פעולת "מרכבות גדעון" להכרעת החמאס".
בלשכת רה"מ הדגישו כי ההחלטה נעשתה בהמלצת צה"ל, "ומתוך הצורך המבצעי לאפשר את הרחבת הלחימה העצימה להכרעת החמאס". עוד נמסר כי "ישראל תפעל לשלול את היכולות של חמאס להשתלט על חלוקת הסיוע ההומניטרי כדי להבטיח שהסיוע לא יגיע למחבלי החמאס".
השר בן גביר, שהתנגד בקבינט להחלטה, מסר לאחר מכן: "כל סיוע הומניטרי שיכנס לרצועה בוודאי לכל חלקיה יתדלק את החמאס ויעניק לו חמצן, בזמן שחטופינו נמקים במנהרות. ראש הממשלה עושה טעות קשה במהלך הזה ושאין לו בכלל רוב. את חמאס חייבים רק לכתוש, ולא להעניק לו במקביל חמצן למחייתו".
