בהודעה המלאה נכתב: "בהחלטה שדגל סמוק מדם הבנים והבנות שלנו מתוססת מעליה החליט הקבינט לחדש את הסיוע והאספקה למרצחים האכזריים שטבחו, אנסו ערפו ורצחו בנו. פשע משאיות המוות לחמאס במשך חודשים ארוכים עלה לנו במחיר הטובים ביותר של העם הזה.
בשעה זו, ברגעים דרמטיים בהם מטרות המלחמה, שחרור החטופים והכרעה החמאס קרובות מתמיד, ממשלת ישראל מחליטה בפשע בלתי נתפס לחדש את החמצן לחמאס. נתניהו, זה עליך. לא מעבירים פינוקים וסיוע לחמאס עד שאחרון החטופים כאן.
נואשנו מלהסביר את הפשוט נואשנו מלצעוק את הברור. אנו קוראים לכלל אזרחי מדינת ישראל היקרים, אתם צעדתם איתנו, משמאל ומימין, חילונים ודתיים, אנשי העיר והקיבוץ, תושבי הדרום, מילואימניקים, פצועי צה"ל ובראשם המשפחות השכולות ומשפחות החטופים לצאת ולחסום את המשאיות- בואו גם הפעם! אי אפשר לעמוד יותר מנגד.
הניצחון והתקווה תלויה אך ורק בנו. הפעם, לא ניתן לזה לקרות. בואו איתנו לחסום את משאיות החמאס, להשיב את החטופים, לשמור על החיילים, להגן על הבית."

כזכור, מוקדם יותר הערב, ולמרות אין ספור הבטחות, רה"מ נתניהו והקבינט המדיני-ביטחוני שוב התקפלו– ואישרו כניסה של סיוע הומניטרי לרצועה, זאת בזמן שחטופינו מורעבים במנהרות.
כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מסר: "ויכוח סוער בקבינט אודות הסיוע ההומניטרי. ע"פ התוכנית, החברות האמריקניות יוכלו לחלק את הסיוע באזור הסטרילי שנקבע – סביבות ה-24 לחודש כאשר הוויכוח נסוב על זמן הביניים עד אז ולאחר שהמזון ייגמר.
"הרמטכ"ל הציע לחלק בימים הללו גם באזור הצפון ובמקומות שעדיין מתקיימת לחימה. היחיד שהסכים היה אמסלם בעוד היתר התנגדו נחרצות. לאחר ישיבה סוערת ודיון ממושך הוסכם להכניס סיוע גם לאזורים נוספים אך לא היכן שמתקיימת לחימה. בן גביר טען כי אין להכניס סיוע כלל".
השר בן גביר, שהתנגד בקבינט להחלטה, מסר לאחר מכן: "כל סיוע הומניטרי שיכנס לרצועה בוודאי לכל חלקיה יתדלק את החמאס ויעניק לו חמצן, בזמן שחטופינו נמקים במנהרות. ראש הממשלה עושה טעות קשה במהלך הזה ושאין לו בכלל רוב. את חמאס חייבים רק לכתוש, ולא להעניק לו במקביל חמצן למחייתו".

