אלוף במיל' ישראל זיו סיפק היום (ראשון) עוד פרשנות לפנתיאון, לאחר אין ספור הערכות ופרשנויות שהתבררו בדיעבד כשגויות לחלוטין. והפעם – הצעה של זיו לרה"מ נתניהו, להשתמש בטרמינולוגיה שמזכירה את ההתנהלות השכונתית של חמאס: פשוט להכריז על ניצחון במלחמה.
"אם נתניהו היה רוצה, היה יכול להרוויח את עולמו בכך שהיה מכריז השבוע על ניצחון, הפסקת המלחמה – וקופץ ברגע האחרון על הסכם הנורמליזציה עם סעודיה במהלך מהיר אחד" כתב זיו. לטענתו, "זה מה שהיה עושה כל מנהיג הגיוני, אבל נתניהו לכוד באמוק הישרדותי שדוחף אותנו למלחמת ברירה חסרת תוחלת".
לפי זיו, חיסולו של מוחמד סינוואר יצר הזדמנות אסטרטגית להגיע לעסקת חטופים, שכן הוא היה המחסום העיקרי עד כה להסכם. המנהיג הבכיר ביותר שנותר, הלא הוא ח'ליל אל-חיא, נחשב לדברי זיו לפחות לוחמני ואפשר היה להתקדם איתו לעסקה שתביא לשחרור חטופים ולשחרור חמאס.

העצה של זיו לנתניהו מזכירה כאמור התנהלויות קודמות של ארגוני טרור שנלחמו מול ישראל, בהם חיזבאללה, חמאס והחות'ים, שהקפידו תמיד להציג את המאבק בישראל כניצחון, גם אם בפועל לא השיגו ניצחון ואפילו לא משהו שקרוב לזה.
ישראל מנגד, לא יכולה לאפשר לעצמה להכריז מתי שמתחשק לה על ניצחון, רק כי זה מסתדר לה עם האינטרסים המדיניים. ניצחון מוכרז רק כאשר הוא יושג – והדרך לשם עוד ארוכה. ובאשר לישראל זיו, ניתן ללמוד מדבריו שכל מה שהוא רואה במלחמה הזו הוא רק אינטרסים פוליטיים צרים, ועל כן המלצה מגוחכת שכזאת נראית לו כמו המלצה שיכולה להיות קבילה על נתניהו והציבור.
