היום (ראשון) שוב נראו מראות של פליטות ברחבי רצועת עזה. מאות משפחות בורחות גם ברגעים אלה שוב פעם מהאזורים שאליהם צה"ל חזר כדי לתקוף. כלי הרכב שבו משתמשים רבים מהפליטים הוא עגלה רתומה לחמור או לסוס, תזכורת למצב העלוב שבו נמצאת הרצועה.
הכתישה המסיבית של צה"ל בסוף השבוע מגיעה כהכנה למבצע מרכבות גדעון, שהיום התחיל רשמית, ועזתים בורחים עכשיו בהמוניהם, גם משכונות בעיר עזה שהיו מחוץ לתחום הלחימה במשך תקופה ארוכה.

לטענת העזתים יש עכשיו עליית מדרגה: "הטילים שנפלו הם טילים חדשים. זאת הפעם הראשונה שאנחנו רואים אותם. בית של שלוש קומות, אתה פתאום רואה את כולו נופל מתחת לאדמה", סיפר אחד מאנשי ההצלה העזתיים בסוף השבוע.
בעזה יש כעס של חלק מהאזרחים על חמאס, כולם יודעים שחמאס הביאו עליהם את האסון. עכשיו הם רואים שחמאס שחררו את החייל עידן אלכסנדר בלי שזה שינה ממש את המצב. ברצועה יש אווירה של ייאוש ולעזתים יש דרישה מחמאס להגיע להסכם עם ישראל.

לפלשתינים יש ספורט שהם אוהבים במיוחד – להאשים את מדינות ערב שאינן דואגות להם מספיק. בשבוע שעבר הביקור של טראמפ בערב הסעודית ובאיחוד האמירויות הוקדש להסכמים כלכליים, לביזנס, כנראה שהעזתים באמת לא מעניינים אותם. "אני נשבע באללה שביום הדין ילדי עזה יתבעו אתכם", הטיח הבלוגר העזתי הימה ברבח' במדינות המפרץ.
למרות כל המראות של העליבות והפליטות, ברצועת עדיין יש מסחר, עם שווקים עמוסים וחנויות פתוחות. ישראל מפגינה שוב כוח, והמלחמה מתארכת ומתארכת בעוד העזתים עוקבים בדריכות אחרי המשא ומתן וממשיכים לשלם את המחיר על טבח שבעה באוקטובר.
