אור אליהו חיון, בן 23, תושב חוות שומרי העמק שבאזור בנימין, הורחק בשבוע שעבר מכל שטחי יהודה ושומרון בצו מנהלי שנחתם בידי אלוף פיקוד המרכז אבי בלוט – שלושה שבועות בלבד לאחר לידת בנו הבכור. זאת, מבלי שהוגש נגדו כתב אישום או הוצגו ראיות בבית משפט.
חיון, שלא נחקר באזהרה או הורשע בעבירה פלילית, נעצר בעבר על ידי השב"כ ושוחרר מבלי שננקטו נגדו הליכים פליליים ולאחר שבית המשפט זיכה אותו מחוסר ראיות. הצו נגדו הוצא על ידי אלוף פיקוד המרכז אבי בלוט. "עיינתי בחומר מודיעיני, המבוסס ומהימן המצביע על מעורבות בפעילות בלתי חוקית ואלימה המסכנת חיים ורכוש, לרבות של תושבי יהודה ושומרון", נכתב בו.

אשתו, אליה, מספרת בריאיון ל-C14: "אני שלושה שבועות אחרי לידה, וההחלטה הפכה אותנו להומלסים. היינו צריכים לעזוב את הבית בין רגע, ומאז אנחנו ישנים בכל פעם במקום אחר, מסתובבים בלילות עם תינוק קטן ומנסים למצוא קורת גג".
בנוסף להרחקה, חיון מחויב להתייצב שלוש פעמים בשבוע בתחנת המשטרה במעלה אדומים: "זה פשוט בלתי אפשרי", מוסיפה אליה. "המשפחה שלנו, החברים שלנו, כל עוגן החיים שלנו – נמצא ביהודה ושומרון ועכשיו כל לילה אנחנו צריכים לחפש איפה לישון, לפעמים זה מסתכם בשיטוטים עד 2 בלילה בקור עם תינוק".

חיון מספר כי בעבר, כשניסה להתגייס לצה"ל, נדרש להיפגש עם אנשי המחלקה היהודית בשב"כ: "הם אמרו לי שאם אתן להם מידע, יעזרו לי לבטל את הפטור. סירבתי, ומאז ברור לי שהם עוקבים אחרי. למרות שאין לי שום עבר פלילי".
על החווה בה התגוררו, חוות שומרי העמק, סיפרו בני הזוג כי עלו אליה במטרה למנוע הקמת עיר ערבית באזור: "אנחנו שם שש שנים. הצלחנו בעזרת תושבי הסביבה לעצור את התוכנית, ועכשיו מנסים לסלק אותנו כשיש כמעט כל יום אירוע ירי באזור. זה כואב – במקום להילחם באויב, נלחמים במי שמוסר את נפשו לשמירה על אדמות המדינה".

חיון הוא קבלן עצמאי עם עסק פעיל ונזקים בשווי מאות אלפי שקלים נגרמו לו בעקבות ההרחקה. "אני לא יודע מה יהיה. אני רק מקווה שמישהו יתעורר ויבטל את העוול הזה, אנחנו כל כך מזועזעים שנהייתי חולה בגלל זה יחד עם התינוק".
לגבי החשפה נגד ראש המחלקה היהודית בשב"כ: "אני גדלתי באזור, והיה לי ברור שזה מה שקורה מאחורי הקלעים. ברוך השם עכשיו כולם יודעים את זה, אבל פעם אף אחד לא ידע, ולמרות שכולם יודעים אני לא מרגיש שהשתנה משהו".

במשמרת של כ"ץ: כך נמשכת רדיפת המתיישבים למרות חשיפת ההקלטות
כזכור, ראש החטיבה היהודית בשב"כ הוקלט כשהוא מתבטא בחריפות נגד מתיישבים ואומר כי יש לעצור אותם גם ללא ראיות: "תראה איך מתנהלות חקירות שב"כ מולם – אנחנו עוצרים את השמוקים האלה גם בלי ראיות לכמה ימים".
חיון שיתף בריאיון ל-C14: "זומנתי לחקירה וישר כשהגעתי הם שמו את הצו על השולחן, חקרו אותי 3-4 שאלות בשביל הפרוטוקול, אמרתי להם שכל מי שאהיה לי כבר אמרתי להם וכך קבלתי צו בלי אישום".
לאחר ההכרזה של כ"ץ על הפסקת השימוש בצווים אלו, אלוף פיקוד המרכז, אבי בלוט, מצא מעין דרך עוקפת על מנת להמשיך במעצרים מבלי אישום וראיות. מכניסתו לתפקיד ביולי האחרון, חתם בלוט על עשרות צווים שמכניסים מתיישבים למעצר בית של כמה חודשים, איסור יצירת קשר עם חברים וגם הרחקה מכל יהודה ושומרון לכמה חודשים, מה שמצריך את התושבים לעזוב את בתיהם.

בפעם השלישית בחודש: צו מנהלי ניתן לתושב גבעת 'צור הראל'
פנינו לצה"ל בהקשר לטענות על הצו שנחתם על ידי האלוף בלוט, אך טרם נמסרה תגובה.
