שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י אמר היום (ראשון) שמועד סבב השיחות החמישי בין טהראן לוושינגטון יוכרז בקרוב, בעודו מכחיש ששר החוץ העומאני, אשר ביקר היום במדינה, נשא אתו מסר מארצות הברית, כך צוטט בערוץ האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל".
ביחס לפגישתו עם עמיתו העומאני, בדר אלבוסעידי, אמר עראקצ'י: "דנו ביחסים בין המדינות, בסוגיות אזוריות ובשיחות העקיפות עם ארצות הברית". עוד ציין שר החוץ האיראני כי מקבילו יודיע בהמשך על מיקום השיחות.

בתוך כך, סגן שר החוץ מג'יד תחות' רוואנצ'י הכחיש היום את הדיווח שפורסם מוקדם יותר בתקשורת האיראנית לפיו בין ההצעות שנדונו במטרה לגשר על הפער בין טהראן לוושינגטון הייתה הקמה של תאגיד גרעיני משותף לאיראן ומדינות המפרץ. "רעיונות מסוימים עלו", אמר, "במידה והשיחות יתקדמו והדבר יוצע ברצינות נוכל לדון בכך".
ברקע לדברים, לפני מספר ימים אמר הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ כי כי ארצות הברית העבירה לאיראן הצעה להסכם, ועל המשטר האסלאמי "להחליט מהר". לדברי הנשיא: "איראן יודעת שהיא חייבת לפעול מהר. היא קיבלה הצעה מארה"ב במסגרת שיחות הגרעין".

הדברים נאמרו בצל המו"מ בין ארצות הברית לטהראן, שלדברי טראמפ, נמצא בשלב רציני מאוד, כשהמטרה היא להגיע להסכם שיביא "לשלום ארוך טווח". יממה לפני כן, הנשיא אמר כי ארה"ב קרובה מאוד להסכם גרעין עם הרפובליקה האסלאמית והוסיף כי "לאיראן לא יכול להיות נשק גרעיני. הם הסכימו במידה רבה לתנאי העסקה".
