accessibility-icon
share-icon
המשלחת האיראנית רגע אחרי סבב השיחות הראשון על הגרעין עם האמריקאים בעומאן, ארכיון | צילום: רויטרס
המשלחת האיראנית רגע אחרי סבב השיחות הראשון על הגרעין עם האמריקאים בעומאן, ארכיון | צילום: רויטרס

שר החוץ האיראני: מועד הסבב הבא של שיחות הגרעין יוכרז בקרוב

רון דויטש

רון דויטש

כ אייר ה'תשפה (18.05.25)

2

1

like

0

dislike

שר החוץ האיראני הודיע כי מועד הסבב החמישי של שיחות הגרעין עם ארה"ב יוכרז בקרוב • עראקצ'י הכחיש כי הועבר לאיראן מסר אמריקאי על ידי שר החוץ העומאני שמבקר במדינה • בתוך כך, סגנו הכחיש את הדיווח לפיו עלתה בשיחות אפשרות להקמת תאגיד גרעיני משותף לאיראן ומדינות נוספות


שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י אמר היום (ראשון) שמועד סבב השיחות החמישי בין טהראן לוושינגטון יוכרז בקרוב, בעודו מכחיש ששר החוץ העומאני, אשר ביקר היום במדינה, נשא אתו מסר מארצות הברית, כך צוטט בערוץ האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל".

ביחס לפגישתו עם עמיתו העומאני, בדר אלבוסעידי, אמר עראקצ'י: "דנו ביחסים בין המדינות, בסוגיות אזוריות ובשיחות העקיפות עם ארצות הברית". עוד ציין שר החוץ האיראני כי מקבילו יודיע בהמשך על מיקום השיחות.

maximize-image
images-count1+
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

בתוך כך, סגן שר החוץ מג'יד תחות' רוואנצ'י הכחיש היום את הדיווח שפורסם מוקדם יותר בתקשורת האיראנית לפיו בין ההצעות שנדונו במטרה לגשר על הפער בין טהראן לוושינגטון הייתה הקמה של תאגיד גרעיני משותף לאיראן ומדינות המפרץ. "רעיונות מסוימים עלו", אמר, "במידה והשיחות יתקדמו והדבר יוצע ברצינות נוכל לדון בכך".

ברקע לדברים, לפני מספר ימים אמר הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ כי כי ארצות הברית העבירה לאיראן הצעה להסכם, ועל המשטר האסלאמי "להחליט מהר". לדברי הנשיא: "איראן יודעת שהיא חייבת לפעול מהר. היא קיבלה הצעה מארה"ב במסגרת שיחות הגרעין".

maximize-image
images-count1+
הכור הגרעיני בבושהאר | צילום: רויטרס

הדברים נאמרו בצל המו"מ בין ארצות הברית לטהראן, שלדברי טראמפ, נמצא בשלב רציני מאוד, כשהמטרה היא להגיע להסכם שיביא "לשלום ארוך טווח". יממה לפני כן, הנשיא אמר כי ארה"ב קרובה מאוד להסכם גרעין עם הרפובליקה האסלאמית והוסיף כי "לאיראן לא יכול להיות נשק גרעיני. הם הסכימו במידה רבה לתנאי העסקה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News