יו"ר הדמוקרטים יאיר גולן התייחס למפלה של הקואליציה, שכשלה שוב בניסיון העברת ההצעה להארכת צווי 8 לאנשי המילואים, לקראת הרחבת המערכה בעזה. "ממשלת סמוטריץ'-נתניהו שולחת לוחמים לעזה בלי אופק, בלי תכלית, והבוקר גם הפסידה לאופוזיציה בניסיון הבזוי להאריך את צווי ה-8 למילואימניקים ואת השתמטות החרדים" כתב גולן.
הוא הדגיש כי האופוזיציה תמשיך לתקוע מקלות בגלגלים לקואליציה בכל מה שנוגע להמשך הלחימה, דבר שכאמור עלול לפגוע ברצף הפעילות הצבאית בעיצומה של המלחמה. "הגיע הזמן להפנים – לא ניתן לכם להאריך את צווי המילואים בזמן שאתם מסרבים לגייס את החרדים". לדברי גולן, "הגיע הזמן לגייס את כולם, להחזיר את החטופים ולסיים את המלחמה".

מוקדם יותר היום (ראשון), ההצעה להארכת צו 8 בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת נפלה פעם נוספת, לאחר שהקואליציה לא הצליחה לגייס רוב והפסידה 7-4 לאופוזיציה. ח"כ עמית הלוי מהליכוד הצביע עם האופוזיציה נגד, לימור סון הר מלך יצאה מהחדר בזמן ההצבעה וח"כ גוטליב הוצעה מהדיון ולא חזרה להצביע.
ביום שני האחרון הקואליציה לא הצליחה להעביר את ההצעה לראשונה, זאת בשל היעדרם של חברי כנסת מטעם הקואליציה. אז, חברי הכנסת השמיעו תלונות על כך שראש הממשלה מצא זמן להגיע לוועדה ולהסביר את הצורך בגיוס מילואים נוסף, אבל שר הביטחון והרמטכ"ל לא. לדבריהם מצב זה הופך הוועדה לחותמת גומי.

ח"כ עמית הלוי מהליכוד, שהצביע עם האופוזיציה נגד ההצעה מסר: "אסור שהתוכנית המבצעית תחזור על הכשלים של שיטת הפשיטות, שגבתה מחיילינו מחיר עצום ללא התוחלת של מימוש יעדי המלחמה שקבע הקבינט. לא אוכל לתמוך בכך, עד שהתוכנית תשתנה ותשקף תכלית מבצעית של כיבוש ושליטה בדרך של מצור אפקטיבי ללא סיכון מיותר של החיילים".
