המאבק סביב גיוס המילואים נמשך: ועדת החוץ והביטחון של הכנסת הפילה היום בפעם השנייה את בקשת הממשלה להאריך את צו 8 למילואימניקים. ההצבעה הסתיימה כשהתוצאה 7-4 לטובת האופוזיציה, לאחר שהקואליציה לא הצליחה לגייס רוב ואף איבדה קולות מתוך שורותיה.
ח״כ עמית הלוי מהליכוד הצביע במפתיע עם האופוזיציה נגד עמדת הקואליציה, ח״כ לימור סון הר‑מלך יצאה מהאולם עם תחילת ההצבעה ואילו ח״כ טלי גוטליב הוצעה מן הדיון בצעקות ולא שבה להצביע. כך נותרה הקואליציה עם ארבעה תומכים בלבד, בעוד שכל חברי האופוזיציה שנכחו הרימו יד נגד ההצעה.

ביום שני האחרון הקואליציה לא הצליחה להעביר את ההצעה לראשונה, זאת בשל היעדרם של חברי כנסת מטעם הקואליציה. באותה ישיבה השמיעו חברי הכנסת ביקורת חריפה על כך שרק ראש הממשלה הגיע לוועדה להסביר את הצורך בגיוס מילואים נוסף, בעוד ששר הביטחון והרמטכ"ל נעדרו. לדבריהם, מצב זה הופך הוועדה ל"חותמת גומי".
ח״כ הלוי הסביר את הצבעתו נגד ההצעה: ״אסור שהתוכנית המבצעית תחזור על הכשלים של שיטת הפשיטות, שגבתה מחיילינו מחיר עצום ללא התוחלת של מימוש יעדי המלחמה שקבע הקבינט. לא אוכל לתמוך בכך, עד שהתוכנית תשתנה ותשקף תכלית מבצעית של כיבוש ושליטה בדרך של מצור אפקטיבי ללא סיכון מיותר של החיילים״.

נכון לעכשיו, צו 8 הנוכחי בתוקף עד יום חמישי הקרוב אם הוועדה לא תתכנס שוב ותאשר את ההארכה עד אז, צווי הקריאה למילואימניקים יפוגו.
