accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

חמאס הסכים לשחרור מחצית מהחטופים בתמורה להפסקת אש לחודשיים

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

כ אייר ה'תשפה (18.05.25)

146

38

like

20

dislike

דיווח בסקיי ניוז בערבית: ארגון הטרור הרצחני חמאס מסכים לשחרר מחצית מהחטופים החיים ולהעביר מספר גופות של חטופים חללים בתמורה להפסקת אש בת חודשיים • בתמורה, הארגון דורש ערבויות אמריקאיות לפתיחה של מו"מ על ביום המלחמה, הכנסת סיוע ללא תנאים ויציאה בטוחה למנהיגיו ובני משפחותיהם


מקור פלשתיני מסר הלילה (בין שבת לראשון) לרשת Sky News Arabia כי ארגון הטרור הרצחני חמאס הביע נכונות לשחרר מחצית מהחטופים החיים שברשותו, וכן להעביר לישראל מספר גופות של חללים חטופים – זאת בתמורה להפסקת אש זמנית בת חודשיים.

לפי המקור, במסגרת המשא ומתן העקיף, הציג חמאס שורת דרישות עקרוניות: התחייבות אמריקאית לפתוח במשא ומתן לסיום כולל של המלחמה כבר במהלך הפסקת האש, והסכמה להעברת סיוע הומניטרי לעזה ללא כל מגבלות או תנאים מצד ישראל.

פעילות כוחותינו ברצועת עזה
maximize-image
images-count3+
כוחותינו בעזה | צילום: דובר צה"ל

בנוסף, חמאס דורש הבטחה ליציאה בטוחה לחלק ממנהיגיו ולבני משפחותיהם, בצירוף התחייבות מפורשת מצד ארצות הברית לכך שישראל לא תרדוף אחריהם בעתיד. המקור הביע ספקות בנוגע ליכולת של המתווך האמריקאי להביא את ישראל, ובפרט את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעמוד בהתחייבויות במסגרת ההסכם.

כתבינו המדיני תמיר מורג מסר כי מדובר בסוג של מתווה ויטקוף וסביר להניח שישראל תתגמש במספר ימי הפסקת האש. ארגון הטרור חמאס חושש מהתמרון הצבאי ההולך וקרב ומקווה כי ארצות הברית תסדר לו הסכם שלא יפרק אותו מנשקו – ובכך תשאיר את הארגון על כנו.

maximize-image
images-count3+
חאן יונס, לקראת שחרור החטופים | צילום: רשתות ערביות

במקביל, גורם ישראלי מסר כי ראש הממשלה הנחה את צוות המו"מ להישאר בקטאר כדי למצות את המגעים לעסקה עם ארגון הטרור לשחרור חטופים. לדבריו, נתניהו עמד בקשר רציף במשך כל היום עם צוות המשא ומתן בדוחה, כדי לקדם עסקה לשחרור חטופים. "רה"מ הנחה את צוות המו״מ להישאר בשלב זה בדוחה", מסר.

כמו כן, מזכיר המדינה האמריקני מייק רוביו שוחח במוצאי השבת, בטלפון עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מרומא. הם דנו במצב בעזה ובמאמציהם המשותפים להבטיח את שחרור כל בני הערובה שנותרו.

maximize-image
images-count3+
לוחמי גולני ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר הערב, כתבינו המדיני תמיר מורג פרסם כי ישראל נמצאת תחת לחץ כבד, פנימי וחיצוני, להתגמש וללכת לעסקה. הממשל האמריקני, ככל הנראה בעקבות התחייבויות שנתן טראמפ לסעודים, לקטארים ולאמירתים, לוחץ להסכם שיכלול הכנסת סיוע בכמויות גדולות ובטווח הזמן המיידי – גם ללא שמערך החלוקה שאמור לעקוף את חמאס מוכן לפעולה.

ישראל מתנה את סיום המלחמה בפירוק חמאס מנשקו, ו-ויטקוף לוחץ לתהליך פירוק מדורג וממושך – למעשה קריצה לחמאס לפיה ספק אם התהליך אי פעם יושלם באמת. נכון לעכשיו, ישראל דוחה את הפתרון הזה ודורשת פירוז מהיר ואמיתי.

maximize-image
images-count3+
פעילות כוחותינו ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

כזכור, במהלך השבת, כוחותינו החלו בתקיפות נרחבות ברצועת עזה, כחלק מהרחבת התמרון הקרקעי ותחילת מבצע 'מרכבות גדעון'. בתגובה, ארגון הטרור הרצחני חמאס הסכים לחזור לשולחן המשא ומתן בקטאר – ללא תנאים מקדימים.

משרד ההסברה של ארגון הטרור הרצחני חמאס הודיע כי בעקבות פעילות כוחותינו – בתוך 48 שעות, היגרו יותר מ-300,000 עזתים מצפון הרצועה. לפי ההודעה כ-200 מחבלים נהרגו בתקיפות כוחותינו ו-1000 יחידות דיור נהרסו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News