ברקע חידוש שיחות המשא ומתן בין ישראל לארגון הטרור הרצחני חמאס, גורם ישראלי מסר הערב (מוצ"ש) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את צוות המו"מ להישאר בקטאר כדי למצות את המגעים לעסקה עם ארגון הטרור לשחרור חטופים.
הגורם מסר כי ראש הממשלה נתניהו עמד בקשר רציף במשך כל היום עם השר דרמר ועם השליח האמריקני ויטקוף, ועם צוות המשא ומתן בדוחה, כדי לקדם עסקה לשחרור חטופים.

ברקע הרחבת הלחימה: הממשל האמריקני לוחץ על ישראל ללכת לעסקה

הגורם הוסיף כי השיחות נמשכות גם בשעות האלה: "ראש הממשלה הנחה את צוות המו״מ להישאר בשלב זה בדוחה, על-מנת למצות את המאמצים לשחרור חטופינו".
כזכור, במהלך השבת, כוחותינו החלו בתקיפות נרחבות ברצועת עזה, כחלק מהרחבת התמרון הקרקעי ותחילת מבצע 'מרכבות גדעון'. בתגובה, ארגון הטרור הרצחני חמאס הסכים לחזור לשולחן המשא ומתן בקטאר – ללא תנאים מקדימים.

משרד ההסברה של ארגון הטרור הרצחני חמאס הודיע כי בעקבות פעילות כוחותינו – בתוך 48 שעות, היגרו יותר מ-300,000 עזתים מצפון הרצועה. לפי ההודעה כ-200 מחבלים נהרגו בתקיפות כוחותינו ו-1000 יחידות דיור נהרסו.
