accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

דיווח ב-NBC: זו המדינה שעתידה לקבל כמיליון עזתים

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

יט אייר ה'תשפה (17.05.25)

21

29

like

0

dislike

לפי דיווח ב-NBC, בניגוד למנהלת ההגירה שנראה כי היא עדיין פועלת בעצלתיים, הממשל באמריקה פנה לממשלת לוב במטרה שזו תקבל לא פחות ממיליון מתושבי רצועת עזה • על פי הדיווח המגעים מוגדרים ב"שלבי דיון רציניים" וממשל טראמפ מוכן להעניק מתנה משמעותית למדינה המוסלמית בתמורה


יעד חדש לעזתים? ממשל טראמפ עובד על תוכנית במסגרתה מיליון מתושבי רצועת עזה יהגרו באופן קבוע ללוב, כך לפי דיווח במהלך השבת שהתפרסם ב-NBC. לפי שלושה מקורות שצוטטו ברשת החדשות, התוכנית מוגדרת ב"שלבי דיון רציניים" עם הממשלה השולטת.

לפי הדיווח, בתמורה ליישוב העזתים במדינה המוסלמית הצפון אפריקאית, ארצות הברית תשקול לשחרר מיליארדי דולרים שהוקפאו לפני למעלה מעשור, כך נמסר מהמקורות. בדיווח נאמר כי ישראל עודכנה על המגעים, שאמנם מגודרים ב"שלבי דיון רציניים אך טרם הושג הסכם סופי.

maximize-image
images-count1+
מלחמת אזרחים כבר 14 שנה | צילום: שאטרסטוק

מחלקת המדינה האמריקאית הכחישה את הדיווח והגדירה אותו כ"לא נכון". NBC גם פנו למחבל ובכיר חמאס באסם נעים שאמר כי ארגון הטרור לא מכיר שום דיונים בנושא.

המדינה שמחולקת לשתיים

למרות הדיווח, לא ברור עם איזו ממשלה לובית טראמפ מסכם את הדברים האלה. המדינה הצפון אפריקאית מחולקת לשתי ממשלות, אחת במזרח ואחת במערב, במדינה הזו יש מלחמת אזרחים כבר קרוב ל-14 שנים, והכלכלה שלה לא מתפקדת.

המדינה מנהלים מגעים עם הממשלה היותר פרו מערבית, וכאמור התמורה שלוב אמורה לקבל כאמור היא הפשרה של נכסים וכספים, בשווי של מיליארדי דולרים, שארצות הברית מקפיאה עוד מימי משטר קדאפי, דבר שהוא חיוני ביותר לכלכלה הלובית שכמעט למעשה לא קיימת.

מנהלת ההגירה פועלת בעצלתיים

מנהלת ההגירה, שההכרזה על הקמתה התבצעה לפני כשלושה חודשים בהובלתו של שר הביטחון ישראל כ"ץ, פועלת בקצב איטי מהמצופה נכון לנקודת הזמן הזו, כאשר רק ביום רביעי האחרון יצאו בפעם הראשונה תשובי הרצועה למקומות אחרים תחת חסותה של המנהלת, ובמספרים קטנים, (300 בלבד – לאירופה, לאמירויות ולירדן) בטח לעומת המספרים עליהם דנים בממשל האמריקאי.

maximize-image
images-count1+
כרגע, המנהלת פעולת לאט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לחדשות 14 נודע כי מתבצעים פעולות ומאמצים לאתר מדינה שלישית שתסכים לקבל לשטחה מהגרים, כאשר על המנהלת מוטל התפקיד להכין את התשתית לביצוע מהיר של הגירה של אלו שרוצים לעזוב ברגע שתימצא מדינה כזאת. לצד המאמצים הנוכחיים, באחריות ראש הממשלה נתניהו למצוא מדינה שלישית שתקלוט את הכמויות הגדולות יותר של העזתים, וממה שנודע לנו רה"מ פועל לשם כך מול האמריקאים, אך עד כה, לא נמצאה פרצת הדרך.

עקבו אחרינו גם ב-Google News