פרידה מאגדה: ליאור רפאלוב, אחד השחקנים הגדולים ביותר בכדורגל הישראלי הודיע היום (ה') כי יפרוש מכדורגל בתום העונה. בגיל 39 ואחרי 20 שנות קריירה מפוארות בישראל ובבלגיה, הכדורגלן הישראלי תולה את הנעליים והתגובות להודעת הפרישה לא איחרו להגיע.

חברו הטוב, ערן זהבי שהודיע גם הוא שיעזוב את מכבי תל אביב בתום העונה, כתב בעמוד האינסטגרם שלו פוסט פרידה, רגע לפני שיפגוש אותו במחזור הקרוב בליגת העל: "ליאור היקר. ברכות על קריירה מפוארת, תהיה גאה בכל מה שהשגת. הבאת כבוד לכדורגל שלנו. דוגמה למקצוענות, עבודה קשה, ביחד עם כישרון זה משהו שרואים כל יום והוא ראוי להערכה".

עוד הוסיף זהבי: "מקווה שכל מי שישחק לידך בשנים האחרונות ראה ולמד ממך משהו להמשך הדרך. מאחל לך בהצלחה בדרך החדשה שלך, בטוח שיש לך הרבה מה לתרום לכדורגל שלנו".
ברכת פרידה מרגשת נוספת הגיעה מכיוונו של חברו לקבוצה, גדי קינדה שמאושפז בימים אלה בבית החולים בעקבות מצב רפואי מורכב: "המלך, אוהב אותך ובטוח שתצליח בפרק הבא".

כדורגלן העבר, איתי שכטר נפרד גם הוא: "קריירה חלומית, אחד הגדולים שידע המשחק. בהצלחה בהמשך הדרך חבר".
רפאלוב גדל בכרמל ושיחק במכבי חיפה עד קיץ 2011, אז עבר תמורת 2.5 מיליון יורו לקלאב ברוז' מבלגיה, במדיה שיחק במשך שבע עונות, בהן הפך לאגדת מועדון ואף קיבל אזרחות בלגית. ב-2018 עבר לאנטוורפן, תחילה בהשאלה ושנה לאחר מכן בהעברה קבועה.
בקיץ 2021 עבר הקשר הישראלי לאנדרלכט, מועדון הפאר הבלגי, וכעבור שנתיים חזר לקבוצת נעוריו בחיפה – במדיה הוא פורש בסגירת מעגל מרגשת. רפאלוב רשם 40 הופעות בנבחרת ישראל, בהן כבש 6 שערים. הוא פרש מהנבחרת במרץ 2022.

בסך הכל זכה רפאלוב בחמש אליפויות במהלך הקריירה – 3 עם מכבי חיפה לפני המעבר לבלגיה ושתיים עם קלאב ברוז', במדיה זכה גם פעמיים בסופר קאפ הבלגי ופעם אחת בגביע, כשהוא מבשל את השער הראשון וכובש את שער הניצחון בגמר מול אנדרלכט.
יש לו גביע בלגי נוסף בו זכה עם אנטוורפן בעונת 2020, כשגם אז כבש את שער הניצחון והעניק לקבוצה גביע ראשון מאז 1992. בסיום אותה שנה זכה רפאלוב בפרס נעל הזהב הבלגית היוקרתי, פרס המוענק לכדורגלן הטוב ביותר בבלגיה בשנה החולפת.

