שר החוץ של גרמניה, יוהאן ודפול, הודיע היום (חמישי) כי מדינתו שוקלת להעלות את תקציב הביטחון ל־5% מהתמ"ג – בהתאם לדרישתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הדברים נאמרו במהלך פגישה עם מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו בטורקיה, שם מתקיימות שיחות בין רוסיה לאוקראינה.
ודפול הדגיש כי גרמניה "נענית לקריאתו של הנשיא טראמפ", וזונחת בכך את הקו הזהיר של הקנצלר לשעבר אולף שולץ, שהתנגד להוצאה כה גבוהה. גם הקנצלר הנוכחי, פרידריך מרץ, הביע תמיכה בהשקעה נרחבת בבונדסוור והצהיר כי גרמניה תהפוך ל"צבא החזק ביותר באירופה באופן קונבנציונלי".

במקביל, שר ההגנה בוריס פיסטוריוס הבהיר כי בשלב זה לא יוחזר הגיוס לצבא, על אף המחסור בכוח אדם, וכי השירות יתבסס על מודל התנדבותי בדומה לשוודיה. עם זאת, היעדר רוב פוליטי מספיק בבונדסטאג עלול לעכב חקיקה בנושא.
