משטרת ויקטוריה פרסמה השבוע תיעוד חדש מהצתת בית הכנסת "עדת ישראל" במלבורן, בדצמבר האחרון, זאת כחלק ממאמץ לעודד את הציבור למסור מידע על הפשע. על פי החשד, שלושה אנשים הגיעו למקום, פרצו את הכניסה הראשית והציתו את המבנה באמצעות ג'ריקנים מלאים בחומר דליק.
המשטרה טוענת כי שלושת החשודים תועדו במצלמות האבטחה כשהם לבושים בקפוצ'ונים ומסכות. בתיעוד נראים החשודים שוברים את דלת הכניסה בגרזן, שופכים את הנוזל הדליק לתוך הבניין וחוזרים מספר פעמים לרכב כדי להביא ג'ריקנים נוספים. לאחר מכן, על פי החשד, הדליקו את הנוזל ונמלטו מהמקום.
CCTV footage of the Adass Synagogue firebombing attack has just been released. pic.twitter.com/DuSOkeXEY3
— Australian Jewish Association (@AustralianJA) May 15, 2025
בימים שלאחר ההצתה, ראש ממשלת ויקטוריה ג'סינטה אלן כינתה את האירוע "מתקפת טרור", אך עוזר מפקד המשטרה הפדרלית האוסטרלית, סטיבן נאט, אמר שהסיווג הסופי טרם נקבע. המשטרה ממשיכה לבדוק גם את הקשרים בין אירועים פליליים אחרים שהתרחשו באותה תקופה.
על פי המשטרה, הרכב ששימש את החשודים היה מעורב גם בהצתות ובירי באזורים נוספים בעיר, אך אין קשר ישיר שנמצא בשלב זה בין המתקפה על בית הכנסת לבין הצתות אחרות.
The fire here at the Adass Israel Synagogue in Melbourne was beyond despicable.
It was terrorism. pic.twitter.com/OzEmYtlw3Q
— Anthony Albanese (@AlboMP) December 10, 2024
סגנית נציבת המשטרה, טס וולש, התייחסה לתסכול בקרב הקהילה היהודית על משך הזמן שלוקחת החקירה. לדבריה, מדובר באירוע מורכב המקושר לעבירות פליליות נוספות, מה שמחייב ניהול חקירה רחבה וזהירה.
