נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מתח היום (חמישי) ביקורת חריפה על המשלחת הרוסית שהגיעה לטורקיה לקראת שיחות שלום, ואמר כי נוכחותה "נראית תיאטרלית" ואינה מעידה על כוונה אמיתית להסכם. לדבריו, "כולנו יודעים מי מקבל החלטות ברוסיה", ברמיזה לנשיא ולדימיר פוטין, שסירב להשתתף בשיחות באיסטנבול.

זלנסקי הדגיש כי רק לאחר פגישתו עם הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן באנקרה תחליט קייב על צעדיה הבאים. הוא הוסיף כי אוקראינה מיוצגת בשיחות בדרג הבכיר ביותר, בניגוד לרוסיה ששלחה את עוזרו של פוטין, ולדימיר מדינסקי, אשר ניהל בעבר שיחות דומות ללא תוצאה.
ארדואן צפוי לקרוא להפסקת אש מיידית ולדחוף לקידום המשא ומתן. זלנסקי צפוי למסור הצהרה לתקשורת עם תום פגישתו עם נשיא טורקיה.
