ברקע הפסקת האש המתוחה בין דלהי לאסלאמאבאד, שר ההגנה ההודי רג'אנאת סינג, שדבריו צוטטו בסוכנות הידיעות רויטרס, קרא היום (חמישי) לפיקוח של הסכונות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) על תוכנית הגרעין הפקיסטנית.
"האם נשק גרעיני בטוח בידיה של מדינה כה סוררת וחסרת אחריות?" תהה סינג בביקור של חיילים הודים בקשמיר, "אני מאמין שהנשק הגרעיני הפקיסטני צריך להיות תחת הפיקוח של סבא"א".

דבריו של שר ההגנה הגיעו זמן קצר לאחר שראש ממשלת הודו נרנדה מודי האשים בנאום ראשון מאז תחילת העימות הנוכחי את פקיסטן במה שכינה "סחיטה גרעינית", והבטיח "תגובה נחרצת" כנגד כל מתקפת טרור שתבוצע נגד דלהי.
"במידה ותתבצע תקיפה כנגד הודו תהיה תגבוה הולמת בתנאים שלנו" הבטיח מודי בנאום טלוויזיוני שנתן בשפה ההינדית. "הודו תתקוף באופן מדויק ונחרץ את קיני הטרור שנבנים תחת מטריה של סחיטה גרעינית", הוסיף והדגיש כי דלהי עוקבת אחרי כל צעד של פקיסטן בימים הקרובים".

כזכור, בשבוע שעבר צבא הודו הודיע שפתח ב"מבצע סינדור" – מתקפה צבאית ממוקדת על תשעה אתרים בשטח פקיסטן ובחבל ג'אמו וקשמיר הכבושים על ידי פקיסטן. לפי הצהרת הממשלה ההודית שפורסמה, לא הותקפו מתקנים צבאיים של פקיסטן, אלא מטרות אחרות שהוגדרו כחלק מהמאמץ לסכל איומים ביטחוניים.
המבצע הצבאי של ההודים מגיע לאחר הפיגוע הקטלני שהתרחש לפני כשבועיים בעמק באיסראן סמוך לעיירת התיירות פאהלגם שבחבל קשמיר. במהלך הפיגוע נהרגו לפחות 26 בני אדם, בהם 23 אזרחים מהודו, תייר מנפאל ותייר נוסף מאיחוד האמירויות. כ-20 נוספים נפצעו באורח אנוש. הודו האשימה את פקיסטן באחריות לפיגוע, בטענה שהיא מעניקה מקלט לארגוני טרור, אולם זו הכחישה את הדברים.
