בבית החולים שניידר מעדכנים הבוקר (חמישי) כי התינוק שיולד אמש בניתוח חירום, לאחר פציעתה האנושה של אמו, צאלה גז הי"ד שנרצחה בפיגוע בשומרון, נמצא ביחידה לטיפול נמרץ יילודים בפגיית מרכז שניידר ומצבו מוגדר כעת קשה אך יציב.

האישה שנרצחה בפיגוע בשומרון בדרך לחדר הלידה – צאלה גז הי"ד
חננאל גז האלמן הטרי ואביו של התינוק, נפצע באורח קל, טופל בחדר הטראומה ושוחרר הבוקר מבית החולים. המצוד אחר המחבל הרוצח נמשך כשבשומרון זועמים על החלטת הצבא שלא לחסום את היציאות והכניסות לכפרים הערבים.


"לעבור בחושך כדי להגיע לאור": הפוסט האחרון של צאלה גז הי"ד
בעיר אריאל תקפו את הכשלים שגרמו לפיגוע: "הפיגוע המזעזע בו נרצחה צאלה גז הי״ד, בדרכה לחדר לידה, הוא תוצאה ישירה של הפקרות ביטחונית והיעדר הרתעה. זה קורה שוב ושוב – כאשר מספרים לתושבים סיפורים על “גנבי רכבים”. אבל אנחנו יודעים את האמת: מדובר בטרור לכל דבר. הזעקה שלנו איננה נשמעת!".
לבינתיים המצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי בחטיבת אפרים עוד נמשך. עד כה נמצאו מספר נשקים ואמצעי לחימה, חילופי האש עוד נמשכים, יש פגיעות במחבלים. כוחות צה״ל מג״ב ושב״כ פועלים כעת בטמון טובאס וברטעה שבחטיבת מנשה.

בהתיישבות קראו: "זו זירת פיגועים חוזרת, והתגובה של מדינת ישראל לא יכולה להסתכם בהודעה לתקשורת. אני דורש ממערכת הביטחון לפעול במרחב הזה כפי שפועלים בעזה – לשטח את קיני הטרור. אנחנו לא מוכנים לחזור לשישי לעשירי, והכאב הזה בלתי נסבל.
"הכפרים שמוציאים פעם אחר פעם מחבלים לא יכולים להמשיך כרגיל. דין בורקין ודין כפר א-דיכ כדין חאן יונס ורפיח. אי אפשר עוד להסתמך על מודיעין בלבד. זה ציר שממנו יצאו כבר ארבעה פיגועים – המקום הזה צריך להיראות כמו ג’בליה".
