צאלה גז הי"ד, תושבת היישוב ברוכין שנרצחה אמש בפיגוע הקשה ליד פדואל בשומרון, הייתה מטפלת במגוון כלים בטראומות, משבר ומערכות יחסים ומרצה לטיפול בחרדות. ביום ההולדת האחרון שלה בחג החנוכה, היא פרסמה פוסט בהקשר למצב בישראל ברשת הפייסבוק.

האישה שנרצחה בפיגוע בשומרון בדרך לחדר הלידה – צאלה גז הי"ד
בפוסט היא כתבה: "מי מאמין שהחטופים עדיין נמצאים שם, שיש הרבה משפחות שמתמודדות עם שכול והרבה נשים שבעליהן מגויסים, ולא כ"כ זכו לחוות בעל או אבא לאחרונה, וללא קשר למחלות הרבה סבל נפשי ופיזי, מחלות וצרות למיניהן".

היא ציינה בהקשר לכך: "מרגישה שזה כל מה שאנחנו צריכים עכשיו זה להקיף את עצמנו באור, לחשוב דברים טובים, להתמלא בתקווה, להיות ליד אנשים שמעצימים אותנו ורואים את האור שבנו. כי תאכלס כולנו אור בעולם הזה! או לפחות כולנו יכולים להיות, זה טמון בנו מעצם בריאתנו! אני עוברת עם אנשים דרך מסכתות של כאב עצום! אבל המטרה היא לא להיות בחושך.

בעקבות הפיגוע: זעם ביו"ש על החלטת הצבא לפתוח מחסומים
"המטרה היא לעבור שם כדי להגיע לאור, לעבור המנהרה כואבת וחשוכה שבקצה שלה יש אור". מלבד זאת, בחג הסוכות האחרון, צאלה התייחסה לקושי לשמוח בעקבות המלחמה: "תקופה לא בטוחה. הרגשה שבשום מקום לא מוגן, ובכל זאת אנחנו ממשיכים לצאת לעבוד לחיות"

בפוסט האחרון ברשת הפייסבוק, היא הציבה שאלה: "כמה פעמים עצרתם לחשוב על המנגנונים שלכם?". בהמשך כתבה: "אם אתם מרגישים שחומות ישנות מתחילות להפריע, אם אתם מזהים דפוס שפעם עזר לכם והיום הוא כמו כבדות מיותרת – זה בדיוק הזמן לעצור, להתבונן, ולהגיד: "תודה, ועכשיו בואו נתקדם יחד לשלב הבא".
צאלה הי"ד נרצחה בפיגוע ירי רצחני ליד היישוב פדואל בשומרון בדרכה ללדת את בנה הרביעי, בעלה שהיה עימה נפצע אף הוא ופעל להציל את חייה. בבית החולים נקבע מותה וממשיכים להילחם על חייו של התינוק שנולד במהלך הטיפול הרפואי. מצוד נמשך אחר המחבל.

בהתיישבות קראו: "זו זירת פיגועים חוזרת, והתגובה של מדינת ישראל לא יכולה להסתכם בהודעה לתקשורת. אני דורש ממערכת הביטחון לפעול במרחב הזה כפי שפועלים בעזה – לשטח את קיני הטרור. אנחנו לא מוכנים לחזור לשישי לעשירי, והכאב הזה בלתי נסבל.
"הכפרים שמוציאים פעם אחר פעם מחבלים לא יכולים להמשיך כרגיל. דין בורקין ודין כפר א-דיכ כדין חאן יונס ורפיח. אי אפשר עוד להסתמך על מודיעין בלבד. זה ציר שממנו יצאו כבר ארבעה פיגועים – המקום הזה צריך להיראות כמו ג’בליה".
