על רקע מתיחות מתמשכת ביחסי צרפת–אלג'יריה, הודיעה היום (רביעי) ממשלת צרפת על גירושם של מספר דיפלומטים אלג'יראים משטחה, כתגובה לגירוש 15 פקידים צרפתים על ידי אלג'יריה בתחילת השבוע. מדובר בפרק נוסף בסדרת צעדים הדדיים בין שתי המדינות, לאחר שאלג'יריה גירשה כבר באפריל 12 נציגים צרפתים.

שר החוץ הצרפתי ז'אן-נואל בארו הצהיר כי הדיפלומטים האלג'יראים שיגורשו הם בעלי דרכונים דיפלומטיים אך ללא אשרות עבודה תקפות, וכי המהלך ננקט במכוון כאקט של "תמורה תמורת תשלום". לדבריו, מדובר בצעד "מיידי, תקיף ומידתי", אך לא פסל החרפת הצעדים בעתיד.
העימות הדיפלומטי בין המדינות מתרחש על רקע שורת מחלוקות – בהן סירובה של אלג'יריה להשיב אזרחים שגורשו מצרפת, היחס למבקרי המשטר האלג'יראי, והתמיכה הצרפתית בטענות מרוקו על השליטה בסהרה המערבית. ניסיונות פיוס בין הנשיא עמנואל מקרון לנשיא עבד אלמדג'יד טבון כשלו, ונראה שהמשבר הדיפלומטי בין המדינות צפוי להחריף.
