accessibility-icon
share-icon
מעבר הגבול בין הודו ופקיסטן בחבל קשמיר | צילום: רויטרס
מעבר הגבול בין הודו ופקיסטן בחבל קשמיר | צילום: רויטרס

רמז לבאות? הודו ופקיסטן החליפו שבויים

רון דויטש

רון דויטש

טז אייר ה'תשפה (14.05.25)

1

0

like

0

dislike

הודו ופקיסטן החליפו שבויים אשר נתפסו בימים שלפני העימות הנוכחי • החילופים התבצעו דרך מעבר הגבול היבשתי המרכזי שבין המדינות • ברקע לדברים, הפסקת האש המתוחה שהושגה לאחרונה


על רקע הפסקת האש המתוחה בין הודו ופקיסטן, שתי המדינות היריבות החליפו שבויים שנתפסו בימים שקדמו לעימות הנוכחי, כך דיווח היום (רביעי) עיתון ה"ניו-יורק טיימס.

לפי הדיווח, השבויים שהוחלפו הם חייל במשמר הגבול ההודי שהוחזר לאחר שהיה עצור במשך שלושה שבועות בתמורה לסייר פקיסטני שהוחזק בהודו במשך שבועיים. עוד צוין כי החילופים בוצעו במעבר הגבול היבשתי בין המדינות, אטארי וואגאה.

maximize-image
חיילי צבא הודו בקשמיר | צילום: רויטרס

ברקע לדברים, נמשכת הפסקת האש המתוחה בין המדינות אשר הושגה בשבת האחרונה בתיווך אמריקאי. כזכור, בשבוע שעבר צבא הודו הודיע שפתח ב"מבצע סינדור" – מתקפה צבאית ממוקדת על תשעה אתרים בשטח פקיסטן ובחבל ג'אמו וקשמיר הכבושים על ידי פקיסטן.

המבצע ההודי הגיע בתגובה לפיגוע הקשה שאירע מוקדם יותר על ידי טרוריסטים מוסלמים בחבל קשמיר ובו נהרגו לפחות 26 בני אדם. בהם 23 אזרחים מהודו, תייר מנפאל ותייר נוסף מאיחוד האמירויות. כ-20 נוספים נפצעו באורח אנוש. הודו האשימה את פקיסטן באחריות לפיגוע, בטענה שהיא מעניקה מקלט לארגוני טרור.

עקבו אחרינו גם ב-Google News