בדרכו לקטאר אחרי 24 שעות בסעודיה, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר במענה לשאלות כתבים כי לדעתו, בלעדי הממשל, כנראה כל החטופים שהיו בעזה היו מתים, כולל עידן אלכסנדר.
"הם (ישראל) נלחמו הרבה זמן. מגיע להם הרבה קרדיט, גם לאנשים שלי מגיע הרבה קרדיט, אולי הכי הרבה. בלי ארצות הברית, החטופים לא היו חיים עכשיו. יש בערך 20 בחיים, נוציא אותם צעד אחר צעד", טען טראמפ.
הנשיא נשאל האם יחסיו עם מדינות מפרץ תורמים לישראל והשיב: "הביקור הזה טוב מאוד לישראל. מערכת היחסים שלי עם המדינות האלה מטיבה איתם". עוד אמר כי הוא עדכן את ישראל על הסרת הסנקציות מסוריה: "אמרנו להם (ישראל) שאנחנו עושים את זה. דיברתי עם ארדואן ועם בן סלמן והם חשבו שזה מאוד חשוב. זה נותן להם סיכוי טוב לשרוד".
