כמו בכל סתיו, אפל מתכוננת להשקת סדרת האייפונים החדשה שלה, אבל הפעם, יחד עם העיצוב החדש והפיצ'רים המתקדמים, מסתמנת גם בשורה פחות משמחת לצרכנים: עליית מחירים משמעותית, שעלולה להגיע עד 43% לעומת המחיר הנוכחי של הדגם הבסיסי.
על פי דיווח של וול סטריט ג'ורנל, אפל בוחנת העלאת מחירים בסדרת אייפון 17, שצפויה לכלול עיצוב דק במיוחד ותכונות חדשות שטרם פורסמו. המכשיר שיחליף את דגם אייפון 16 פלוס, שמחירו כיום 899 דולר, צפוי להתייקר באופן משמעותי.

לפי העיתון, הגורם המרכזי לצעד נובע בעיקר ממכסי הייבוא שהטילה ארה"ב על מוצרים סיניים, שם עדיין מורכבים רוב דגמי האייפון. למרות זאת, באפל משתדלים לא לקשור את ההתייקרות למכסים, מחשש שהתבטאות כזו תתפרש כביקורת פוליטית ישירה על ממשל טראמפ.
גם אחרי ההקלות האחרונות, ייבוא אייפונים מסין לארה"ב נותר יקר יותר. מנכ"ל אפל, טים קוק, טען לאחרונה כי מדיניות המכסים הנוכחית תוסיף לחברה כ־900 מיליון דולר לעלות התפעול ברבעון הנוכחי בלבד, עלות שהחברה ככל הנראה לא תוכל לספוג לבדה.
