נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הערב (שלישי), במהלך הצהרה שנשא בערב הסעודית, למלחמה בעזה ולמאמצים להשבת החטופים. "עידן אלכסנדר שוחרר אך אתמול – אנחנו עושים הכול כדי לסיים את המלחמה הזו", אמר טראמפ, על שחרור שורד השבי אתמול בערב והוסיף תוך שהוא מבטיח: "נחזיר עוד חטופים".

בהמשך דבריו התייחס למצב ברצועה ואמר: "לתושבי עזה מגיע עתיד טוב יותר, אבל זה לא יקרה לפני שמנהיגיהם יפסיקו להרוג, לחטוף, להתעלל". לדבריו, "7 באוקטובר לא היה קורה עם מנהיג אחר, בטח שלא איתי".
