דיווח ערבי: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ייפגש מחר עם נשיאה הזמני של סוריה, אחמד א-שרע, הידוע גם בכינויו אבו מוחמד אל-ג'ולאני, במסגרת ביקורו של האמריקני במזרח התיכון. על פי הדיווח, הפגישה צפויה להתקיים בערב הסעודית.

אתמול בערב הנשיא טראמפ אמר בהצהרה בבית הלבן כי ממשלו שוקל להסיר סנקציות מעל המשטר הסורי החדש, בראשות הנשיא הזמני אבו מוחמד אל-ג'ולאני. טראמפ ציין: "שוחחתי עם ארדואן על סוריה. יש לנו סנקציות שמעולם לא הוסרו — אולי נסיר אותן כדי לתת לסוריה צ'אנס".

כזכור, בחודש מרץ דווח כי לראשונה מאז כניסתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לתפקיד בינואר, נרשמה התקדמות דיפלומטית ישירה בין וושינגטון לדמשק: סגנית עוזרת שר החוץ האמריקני לענייני סוריה, נטשה פרנצ'סקי, נפגשה בבריסל עם שר החוץ הסורי אסאעד א-שיבאני והעבירה לידיו רשימת דרישות אמריקניות להקלה חלקית בסנקציות – כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, מפי שישה מקורות המעורים בפרטי המפגש.
בין הדרישות המרכזיות שהועברו: השמדת כל יתרת מאגרי הנשק הכימי שנותרו בידי סוריה, מניעת הצבת לוחמים זרים בעמדות שלטון בכירות, ושיתוף פעולה עם המאבק בטרור. בנוסף, האמריקנים ביקשו את מינויו של איש קשר מטעם דמשק שיסייע באיתור העיתונאי האמריקני אוסטין טייס, שנעדר בסוריה מזה יותר מעשור.
מקורות בסוריה הבהירו כי מדובר בשיחות רגישות, אך הוסיפו כי "דמשק זקוקה נואשות להקלות כלכליות", וזאת לאחר כמעט 14 שנות מלחמה והשפעות הסנקציות מצד ארה"ב, אירופה ובריטניה.
