במקביל להצהרות על קיומו של משא ומתן תחת אש – עשרות אלפי חיילי מילואים שעלו שוב על מדים מוחזקים בהמתנה – עד להחלטת הדרג המדיני. שלושה תרחישים מונחים על השולחן – כל אחד מהם עשוי להכריע אחרת את עתיד המערכה.
צה"ל נכנס ל-72 שעות של המתנה – אחרי שהושלם הליך הגיוס של 60 אלף לוחמי מילואים, חלק מהחטיבות עלו צפונה והורידו כוחות סדירים דרומה, בפועל צה"ל אומר לדרג המדיני אנחנו מוכנים לפקודה להתחיל את מבצע "מרכבות גדעון".

אבל לצד המוכנות וההיערכות, כרגע צה"ל ממתין לראות מה יקרה בדוחא שם צוותי המשא ומתן החלו היום בדיונים בניסיון לגבש עסקה קטנה שאולי תביא לשחרורם של חטופים חיים וכתוצאה מכך התמרון העצים ברצועה ידחה.
אלו הן שלושת האפשרויות:
אפשרות אחת: העסקה לא יוצאת אל הפועל וצה"ל חוזר להילחם כבר בסוף השבוע.
אפשרות שנייה: השיחות מניבות עסקה מה שכמובן ידחה את התמרון ובמקרה כזה המילואימניקים ישוחררו ונחזור למצב הקודם, הפסקת אש לצורך מימוש העסקה.
אפשרות שלישית: השיחות מניבות פריצת דרך וראש הממשלה מקבל החלטה להאריך אותן. תרחיש זה משאיר את הצבא בעמדת המתנה בדיוק כמו היום, והשאלה הגדולה היא לכמה זמן.

צה"ל הכין תוכנית הכרעה, כך לפחות הוא מתדרך. הוא קיבל את החימושים הנדרשים, האור הירוק והלגיטימציה כבר כאן. המוטיבציה לפי מה שאני שומע מהשטח – בשמיים. אבל גם הצבא וגם הדרג המדיני צריכים לקחת בחשבון שיש לכל זה תוקף, ולא בטוח שניתן יהיה למשוך את המצב הקיים עוד הרבה זמן.
אם אפשר להחזיר חטופים, כולם כמובן מתפללים שזה יקרה, אבל אם עמדת החמאס עדיין דורשת את עצירת המלחמה ונסיגת צה"ל מכל שטחי הרצועה – הגיע הזמן לקבל החלטה – הגיע הזמן לנצח את המלחמה.
