accessibility-icon
share-icon
צפו בריאיון של השר ניר ברקת בוועידת ההתחדשות ופיתוח הצפון | חדשות 14

השר ברקת: "הקצנו למעלה מ-400 מיליון שקל לפיתוח הצפון"

מיכל בקשי

מיכל בקשי

טו אייר ה'תשפה (13.05.25)

9

1

like

0

dislike

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת חשף את תוכנית משרדו לפיתוח הצפון, במסגרת ועידת ההתחדשות ופיתוח הצפון של חדשות 14, והדגיש כי למעלה מ-400 מיליון שקל הוקצה למטרה זו • לדבריו, בראש סדר העדיפויות נמצאת השאיפה להגדיל את מספר המתגוררים בצפון ולשם כך הם מנסים לייצר מקמות תעסוקה נוספים באזור • צפו בריאיון לבועז גולן


שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ ניר ברקת מהליכוד, התראיין הבוקר (שלישי) למגיש בועז גולן במסגרת ועידת ההתחדשות ופיתוח הצפון של חדשות 14, שמטרתה המרכזית היא שיקום הצפון, לא רק במובן הפיזי, אלא גם החברתי, הכלכלי והקהילתי – ופרס את תוכניות המשרד לפיתוח הצפון.

לדבריו, למעלה מ-400 מיליון שקל הוקצו בשנה האחרונה למען מטרה זו, ובשיתוף פעולה עם המגזר הפרטי הסכום הוכפל פי 3. בראש סדר העדיפויות לשיקום הצפון – נמצא מתן תעסוקה לתושבים, וזאת על מנת להגדיל את מספר האזרחים שבוחרים להתגורר בצפון.

"יש לי פרויקטור בצפון, כבר ממש מתחילת המלחמה, ואנחנו מסתובבים, וכל הזמן קשובים, עד עכשיו", הדגיש ברקת, "מוודאים שכל מה שצריך, לעזור לאנשים לשרוד – קורה".

דני רופ: "הוועידה נולדה מתוך שליחות להביא קול לתושבי הצפון"

דני רופ: "הוועידה נולדה מתוך שליחות להביא קול לתושבי הצפון"

1
13.05.25|מיכל בקשי

 

ברקת הסביר כי בשיתוף פעולה עם המגזר הפרטי, המשרד בראשותו מצליח לייצר תנופה גדולה. "אנחנו עושים מאצ'ינג עם המגזר הפרטי, וזה מייצר תנופה גדולה. העוגן של להביא תושבים – זה תעסוקה ועבודה", אמר, "בסופו של דבר הכל זה תעסוקה, זאת אומרת, אם אין תעסוקה, אז שום דבר לא זז".

הוא ציין כי לשם מטרה זו, של ייצור מקומות תעסוקה על מנת להביא תושבים נוספים לצפון, כל שאר משרדי הממשלה עובדים ביחד. השר הביע אופטימיות לגבי עתיד הצפון: "אני חושב שהתוכנית תצא לפועל", אמר והדגיש כי יש קונצנזוס בין הגורמים בנוגע לתוכנית משרדו לשיקום הצפון.

לדבריו, אחד ממנועי צמיחה באזור זה אגרו-טק, פוד-טק, תחום הבריאות. בנוסף,  יש המון מפעלים ביטחוניים בצפון, וגם תעשייה מסורתית. "היעד שלנו זה לראות איך אנחנו מחזקים את התעשייה כמנוע צמיחה. לא רק תעשייה, גם הייטק ודברים אחרים", הסביר והתייחס לתוכנית של המשרד, "אז במובן הזה אני מרגיש מאוד בנוח שהתוכנית היא נכונה, היא גם מתואמת".

השר אלקין: "שיקום הצפון – תשובה ניצחת לחיזבאללה"

השר אלקין: "שיקום הצפון – תשובה ניצחת לחיזבאללה"

7
13.05.25|דביר כהן

נותנים פתרונות לבעיות

הוא הסביר כי התוכנית מגיעה לאחר שיחות רבות עם המתגוררים באזור ומתן פתרונות לבעיותיהם: "אנחנו מסתכלים מאוד על הצפון. אני מסתובב כל הזמן, אני היום בערב נוסע לצפון", אמר, "אנחנו כל הזמן יושבים, קודם כל, מקשיבים ובאים עם פתרונות. מקשיבים ובאים עם פתרונות".

השר ברקת הדגיש פעם נוספת את הסכום הענק שמשרדו הקצה לפיתוח הצפון, ואמר כי הוא רואה זאת כסימן לבאות: "בשנים הבאות, בחומש הקרוב, המספר הזה יהיה פי חמש, אם לא יותר, משאבים שהמדינה משקיעה, לייצר מנועי צמיחה", אמר, "ואנחנו רוצים להכפיל את האוכלוסייה בצפון, זה אחד הדברים שעומדים בנתיב הקריטי של הצמחת הצפון".

עקבו אחרינו גם ב-Google News