ועידת ההתחדשות ופיתוח הצפון של חדשות 14 נפתחה הבוקר (שלישי) כאשר מטרתה שיקום הצפון, הן במובן הפיזי והן במובן החברתי, הכלכלי, התיירותי. הדבר מגיע בעקבות הימים הקשים שעברו על הצפון ותושביו במהלך המלחמה, והצורך לתת קול לתושבים ולקרוא לשיקום האזור. דני רופ סיפר כי הוועדה "נולדה מתוך תחושת שליחות ואחריות להביא קול לתושבי הצפון. להציף את האתגרים ולבנות יחד את הדרך קדימה".
"ברוכים הבאים לוועידה מיוחדת שעוסקת בלב הפועם של מדינת ישראל, חבל הצפון. הצפון עובר בתקופה האחרונה ימים לא פשוטים, עבר ימים לא פשוטים. איומי ביטחון, הפסקות אש אוויריות ומציאות מורכבת של חיי יום-יום תחת איום", פתח את דבריו, "זה לא רק כותרות בעיתונים, זה קורה ממש. חיי היום-יום של מאות אלפי תושבים אמיצים שנמצאים שם".

"הוועידה שלנו נולדה מתוך תחושת שליחות ואחריות להעניק קול לתושבי הצפון, להציף את האתגרים, אבל גם לבנות יחד את הדרך קדימה". הוא הדגיש כי במרכז של הוועידה עומדת מטרה ברורה – שיקום הצפון, לא רק במובן הפיזי, אלא גם החברתי, הכלכלי והקהילתי.
דני רופ הדגיש: "זה לא עוד דיון, זו קריאה לפעולה אמיתית", אמר, "עתיד הצפון הוא מבחן לערכים שלנו כחברה. שיקום הצפון הוא משימה לאומית, וביחד נצליח להחזיר לו את החיים, את התקווה ואת החוזק. אז בואו נבנה אותו יחד".
