עורך הדין מיכה אבני, מייסד פורום ישראל מחר, תקף הבוקר (שלישי) את ההיסוס והדשדוש של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ישראל כ"ץ בכל הנוגע למבצע "מרכבות גדעון" ברצועת עזה. אבני הבהיר כי אין סיבה להמתין לסיום ביקורו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במזרח התיכון, אלא יש לפעול באופן מיידי ולתקוף בעוצמה.
"טראמפ לא מחכה – גם אנחנו לא צריכים"
לדברי עו"ד אבני: "טראמפ מסתכל על המצב ורואה את האינטרס האמריקאי. אנחנו בדרך כלל חוטאים בכך שאנו רואים את המצב דרך המשקפיים הישראליות. הנשיא רוצה להראות לעולם שהוא שולט, להבטיח שקט ולחזק את הכלכלה האמריקאית – אם זה גם מועיל לישראל, מה טוב, אבל זו לא מטרת העל שלו".
אבני מדגיש כי אם ישראל לא תיזום פעולות, טראמפ יחתור לעסקאות שלא בהכרח יועילו למדינה. "אנחנו צריכים ליזום ולהיכנס בעזה כמה שיותר חזק. אם רה"מ והקבינט לא יזמו עכשיו – זה לא יקרה".
"אסור לחכות – צריך להכות עכשיו"
בפנייה ישירה למקבלי ההחלטות, הוסיף אבני: "אני לא חושב שצריך לחכות לסיום הביקור של טראמפ – מחר בבוקר צריך לשים מצור מלא על עזה ולהיכנס בכל הכוח. אם נמתין – נפסיד את ההזדמנות".
אבני שיתף בחוויותיו כגולנצ'יק: "התגייסתי לפני 40 שנה ולא ידעתי מילה בעברית, אבל המילים הראשונות שלמדתי היו 'קדימה להסתער' – לא 'קדימה לברבר'. את זה איבדנו. הצבא והממשלה איבדו את הרוח של 'קדימה להסתער' – ואנחנו צריכים לחזור לשורשים שלנו".

לדברי אבני, המילואימניקים שנמצאים כעת בעוטף עזה מצפים להנחיה ברורה: להכות בחמאס ללא היסוס. "ההיסוס רק מחליש אותנו, גם בעיני האויב וגם בעיני בעלות הברית. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמתין. כשנראה עוצמה – נראה גם הכרעה".
