ארגון האו"ם בלבנון, יוניפי"ל, הודיע אתמול (שני) כי מאז הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה נמצאו 225 מחסני נשק של ארגון הטרור הלבנוני, כך דווח בערוץ החדשות היהודי JNS.
לפי הדיווח, מאז הפסקת האש שנחתמה בסוף חודש נובמבר 2024, כוח יוניפי"ל דיווח על גילוי של יותר מ-225 מאגרי נשק חבויים בדרום לבנון. על פי ההצהרה, הקואורדינטות של מחסני הנשק הועברו לטיפול אצל הכוחות המזוינים הלבנונים (LAF).
הממצאים החדשים שהתגלו מעלים שאלות בנוגע להמשך התבססות צבאית של חיזבאללה בדרום לבנון, תוך שהארגון מפר את תנאי הפסקת האש שנקבעו.
Since November, with UNIFIL support, the LAF has redeployed to more than 120 permanent positions south of the Litani. Full deployment is hindered by the presence of Israeli forces in Lebanese territory. Peacekeepers have found over 225 weapons caches and referred them to the LAF.
— UNIFIL (@UNIFIL_) May 12, 2025
יוניפ"ל קיבל מנדט ממועצת הביטחון 1701 של האו"ם להיות מופקד על "שמירת השלום" בגבול בין ישראל ללבנון לאחר מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. תפקידו של הארגון במהלך הפסקת האש הוא בין היתר לוודא שחיזבאללה לא מתבסס מחדש בגבול.
בתוך כך, צה"ל ממשיך לתקוף מטרות טרור של חיזבאללה, ובשבוע שעבר נרשמו מספר תקיפות. ב-8 במאי, צה"ל ביצע תקיפות מדויקות על מטרות של ארגון הטרור בדרום לבנון, כאשר נטען כי מדובר בתגובה ישירה להפרות הרבות של הפסקת האש מצד חיזבאללה, כולל ניסיונות חדירה והברחת נשק סמוך לגבול.

פרויקט תת קרקעי משמעותי של חיזבאללה הוצא מכלל שימוש
כמו כן, ב-7 במאי, בתקיפה של כוחותינו – חוסל המחבל ח'אלד אחמד אחמד, פעיל בכיר בשלוחה של ארגון הטרור חמאס בלבנון. אחמד הוביל את פעילות החטיבה המערבית של חמאס בלבנון והיה בין השאר מעורב בתקיפות נגד ישראל וסחר בנשק.
