ראש המל"ל לשעבר האלוף במיל' עוזי דיין התייחס היום (שלישי) בתוכנית "ישראל הבוקר" לעתיד הלחימה בעזה לאחר שחרורו של החייל החטוף עידן אלכסנדר אמש, והעריך כי במידה ולא תהיה עסקה נוספת, ישראל תרחיב את הלחימה בעזה, כאשר ביכולתה לקבוע מה יקרה בפועל ברצועה.
דיין ציין כי ישראל עשויה לפתוח במהלך העצים ברצועה על אף החטופים שעדיין מוחזקים בתוכה על ידי ארגון הטרור חמאס, אולם סייג כי במידה ויתקבלו סימנים לעסקה אפשרית, הלחימה עשויה להיות מושהית באופן זמני.

"מבחינה אסטרטגית, אנחנו נמצאים במצב שיש לנו יכולת השפעה", אמר דיין. "אנחנו קובעים מה יהיה בעזה, אנחנו נקבע בהמשך, אם יהיה צורך, מה יקרה באיראן". האלוף לשעבר ציין כי אמנם האמריקאים לא פועלים תמיד בהתאם לציפיות הישראליות, אולם עדיין מדובר במצב עדיף בהרבה לו יריבתו הדמוקרטית של טראמפ, קמלה האריס הייתה זוכה בבחירות לנשיאות.
הסבר נוסף לחוסר התיאום האמריקאי עם ישראל הוא לדברי דיין ההדלפות המרובות בתקשורת הישראלית. "הם לא סומכים על מה שקורה ביחסים עם התקשורת. הם משתמשים בזה לפעמים בתור תרוץ ולפעמים באופן אמיתי".
