accessibility-icon
share-icon
תיעוד מתוך "ישראל הבוקר" עם טל מאיר

עוזי דיין: לישראל יש את היכולת לקבוע מה יהיה בעזה

רון דויטש

רון דויטש

טו אייר ה'תשפה (13.05.25)

3

6

like

0

dislike

האלוף במילואים עוזי דיין התייחס לעתיד הלחימה בעזה וטען כי לישראל יש את היכולת לקבוע מה יתרחש בפועל ברצועה • לדברי דיין, למרות ההפתעות מצד ממשל טראמפ המצב עדיין עדיף בהרבה לעומת תרחיש של ממשל דמוקרטי • עוד טען דיין כי חלק מהסיבות לחוסר התיאום: ההדלפות בישראל


ראש המל"ל לשעבר האלוף במיל' עוזי דיין התייחס היום (שלישי) בתוכנית "ישראל הבוקר" לעתיד הלחימה בעזה לאחר שחרורו של החייל החטוף עידן אלכסנדר אמש, והעריך כי במידה ולא תהיה עסקה נוספת, ישראל תרחיב את הלחימה בעזה, כאשר ביכולתה לקבוע מה יקרה בפועל ברצועה.

דיין ציין כי ישראל עשויה לפתוח במהלך העצים ברצועה על אף החטופים שעדיין מוחזקים בתוכה על ידי ארגון הטרור חמאס, אולם סייג כי במידה ויתקבלו סימנים לעסקה אפשרית, הלחימה עשויה להיות מושהית באופן זמני.

maximize-image
כוחותינו ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

"מבחינה אסטרטגית, אנחנו נמצאים במצב שיש לנו יכולת השפעה", אמר דיין. "אנחנו קובעים מה יהיה בעזה, אנחנו נקבע בהמשך, אם יהיה צורך, מה יקרה באיראן". האלוף לשעבר ציין כי אמנם האמריקאים לא פועלים תמיד בהתאם לציפיות הישראליות, אולם עדיין מדובר במצב עדיף בהרבה לו יריבתו הדמוקרטית של טראמפ, קמלה האריס הייתה זוכה בבחירות לנשיאות.

הסבר נוסף לחוסר התיאום האמריקאי עם ישראל הוא לדברי דיין ההדלפות המרובות בתקשורת הישראלית. "הם לא סומכים על מה שקורה ביחסים עם התקשורת. הם משתמשים בזה לפעמים בתור תרוץ ולפעמים באופן אמיתי".

עקבו אחרינו גם ב-Google News