מליאת הכנסת אישרה אתמול (שני) את ביטול חוק ההסדר של ממשלת החילופים ברוב נדיר של 84 חברי כנסת, בשיתוף פעולה בין האופוזיציה לקואליציה. החוק עבר ללא מתנגדים או נמנעים.
הסעיף בחוק יסוד – הממשלה בוטל בקריאה שניה ושלישית. מדובר במיזוג של הצעת חוק מטעם ועדת החוקה ושל הצעות חוק שיזמו חברי הכנסת אליהו רביבו, אפרת רייטן מרום וקארין אלהרר.

החוק שבוטל קובע את ההסדר של ממשלת חילופים, שנחקק בכנסת העשרים ושלוש לממשלת נתניהו-גנץ, ושימשה לאחר מכן את ממשלת בנט-לפיד. חבר הכנסת אליהו רביבו, שיזם את ביטול החוק, מסר: "היום, בשיתוף פעולה נדיר, זכינו להשלים תיקון עיוות לאחר סבבים בלתי נגמרים של מערכות בחירות וחוסר הכרעה".
"ההסדר הזה נולד בחטא, היה מיותר מיסודו", אמר רביבו "בפרק זמן קצר המציאות הוכיחה שאין לו זכות קיום. הצלחנו להראות לאזרחי ישראל שניתן וצריך לעבוד ביחד למען עם ישראל ותורת ישראל".

חברת הכנסת אפרת רייטן מרום, שיזמה גם היא את החוק, מסרה: "אני מברכת על התהליך הזה שנעשה בשיתוף פעולה נדיר ורחב מקיר אל קיר, תהליך שהיה מאוד ארוך ורגיש. לא צריך להתייחס לחוקי יסוד כאל חוקי פלסטלינה. הראנו לציבור איך צריך לטפל בחוקי יסוד ושצריך לעשות זאת בשום שכל".
