נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הפסיק את הלחימה האמריקאית נגד ארגון הטרור החות'י – חוסר הישג צבאי ברור בתמורה לעלות גבוהה, כך דיווח היום (שלישי) אתר החדשות "הניו יורק טיימס".
כשהכריז על הפסקת התקיפות האמריקאיות, טען טראמפ כי "החות'ים נתנו לנו את מילתם שהם לא יירו יותר על ספינות, ואנחנו מכבדים את זה". אך הדיווח חושף כי הסיבה האמיתית היא שהנשיא ציפה לראות תוצאות משמעותיות בתוך 30 ימים – והתבדה, שכן החות'ים המשיכו לתקוף, הפילו מזל"טים ואף פגעו באוניות אמריקאיות.

בנוסף, התקיפות הגיעו עם תג מחיר גבוה: רק בחודש הראשון עלו התקיפות כמיליארד דולר. שני מטוסי קרב יקרים נפלו בטעות לים, וחיילים נפצעו. דרך תיווך עומאני, החות'ים הסכימו, כך על פי הדיווחים, להפסיק לתקוף ספינות אמריקאיות, אך לא התחייבו להפסיק לפגוע בספינות הישראליות.
כשטראמפ הכריז על הצלחה הוא שיבח את "האומץ" של החות'ים, ואמר שהם "נתנו את מילתם". כבר אז, גורמי ממשל רבים היו סקפטיים בנוגע להצהרות של הנשיא. סיבה נוספת, כך על פי הדייוח, הוא החשש מפגיעה במוכנות מול סין בטייוואן.
