ברוך הבא הביתה: רגעים מרגשים נרשמו אתמול (שני) עם חזרתו של החייל הישראלי-אמריקני עידן אלכסנדר לשטח ישראל, לאחר 584 ימים קשים מנשוא בשבי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. שחרורו התאפשר בין היתר בעקבות מעורבות אישית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ושליחיו, והוגדר על ידי חמאס כ"מחווה של רצון טוב" כלפי טראמפ.
אלכסנדר חצה לשטח ישראל והגיע לנקודת הקליטה ברעים, שם המתינו לו אימו, יעל אלכסנדר, ושליח טראמפ לענייני חטופים, אדם בוהלר. שליח נוסף של טראמפ למזרח התיכון, סטיב וויטקוף, הגיע לישראל במיוחד כדי "להבטיח את הליך שחרורו". מרעים הוטס אלכסנדר במסוק לבית החולים איכילוב בתל אביב לקבלת טיפול רפואי ומפגש עם שאר בני משפחתו.




בשיחת טלפון ראשונה ומרגשת עם אימו מנקודת הקליטה, אמרה לו יעל: "אתה חזק, אתה מוגן, אתה בבית. תן בראש. עוד מעט נפגשים. אוהבת אותך". בהמשך, כשראה אותה, התרגשה ואמרה: "לא ייאמן, אני אוהבת אותך, אתה נראה מדהים".
ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על שחרורו ומסר: "זה רגע מרגש מאוד – עידן אלכסנדר חזר הביתה. אנחנו מחבקים אותו ואנחנו מחבקים את משפחתו". נתניהו הדגיש כי השחרור "הושג בזכות הלחץ הצבאי שלנו והלחץ המדיני שהפעיל הנשיא טראמפ. הדבר הזה הוא שילוב מנצח". עוד הוסיף כי שוחח עם הנשיא טראמפ, שהביע את מחויבותו לישראל ולהמשך שיתוף הפעולה להשגת כל מטרות המלחמה, כולל שחרור כל החטופים וניצחון על חמאס.
גם הרמטכ"ל, רא"ל אייל זמיר, התייחס לשחרור: "אנחנו מתרגשים ומברכים על חזרתו של עידן, לוחם צה"ל, הביתה. ולצד זאת – אנחנו לא שוכחים את המחויבות שלנו להחזיר את 58 החטופים שנמצאים בשבי חמאס".


בהודעת חמאס נמסר כי השחרור בוצע "לאחר מגעים עם הממשל האמריקאי, כחלק ממאמצי המתווכים להשיג הפסקת אש, פתיחת המעברים ולאפשר הגעת סיוע". הארגון הודיע עוד לפני השחרור כי לא יקיים טקס שחרור העלול לבזות את אלכסנדר, מחשש לתגובת הנשיא האמריקני.
סבתו של עידן, ורדה בן ברוך, תיארה את ההפתעה מהבשורה על שחרורו ואת הדרך הארוכה שעברה המשפחה. "כל מה שצריך בשביל לקבל כוחות להמשך, הדרך היא ארוכה" אמרה, "ויש עוד משפחות שעדיין מתמודדות עם הדרך הזאת, ואני גם איתן… ולא נעזוב עד החטוף האחרון". היא הודתה לראש הממשלה נתניהו, לנשיא טראמפ, לוויטקוף ולאדם בוהלר על מאמציהם.

בדרכו לבית החולים איכילוב, כתב עידן אלכסנדר על לוח מחיק, כמנהג החטופים המשוחררים: "עם ישראל חי!!!". הוא הוסיף הוקרה ליחידתו: "היידה גולני 51", ולא שכח להודות לנשיא טראמפ באנגלית: "Thank you very much President Trump".
ממידע ראשוני עולה כי במהלך תקופת שביו, ארגון הטרור חמאס חקר את עידן אלכסנדר בעינויים בניסיון להוציא ממנו מידע מודיעיני. כמו כן, דווח כי אלכסנדר סבל מהרעבה ממושכת.


לאחר שחרורו של אלכסנדר, כוחות צה"ל תקפו יעד טרור בדרום רצועת עזה. בכיר בצה"ל מסר קודם לכן כי "מרגע שעידן יהיה בשטח ישראל נמשיך בתקיפות ונמשיך בתוכנית המבצעית, אלא אם הדרג המדיני יחליט אחרת".
