לאחר שחרור החייל החטוף עידן אלכסנדר, כוחותינו תקפו יעד טרור בדרום רצועת עזה, כך פרסם כתבינו הצבאי הלל ביטון רוזן. בכיר בצה״ל מסר הערב (שני) לחדשות 14: "מרגע שעידן יהיה בשטח ישראל נמשיך בתקיפות ונמשיך בתכנית המבצעית, אלא אם הדרג המדיני יחליט אחרת".

בכיר בצה"ל לחדשות 14: "ברגע שעידן יהיה בארץ, נמשיך בתקיפות"
מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שליחו המיוחד למזרח-התיכון של נשיא ארצות-הברית סטיב וויטקוף, ועם שגריר ארצות-הברית בישראל מייק האקבי, ולאחר מכן שוחח רה"מ עם נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ.

נתניהו שוחח בפגישתו עם השליח ויטקוף והשגריר האקבי על המאמץ האחרון לממש את המתווה לשחרור החטופים שהציג השליח האמריקאי, לפני הרחבת הלחימה. לצורך כך הנחה ראש הממשלה להוציא מחר משלחת משא-ומתן לדוחה, והבהיר שהמשא-ומתן יתקיים רק תחת אש.
ראש הממשלה הודה לנשיא טראמפ על הסיוע בשחרור חייל צה"ל עידן אלכסנדר. הנשיא האמריקאי מצדו חזר על מחויבותו לישראל ועל רצונו להמשיך בשיתוף פעולה הדוק עם ראש הממשלה.
