לקראת שחרורו של עידן אלכסנדר, הצלב האדום קיבל נקודת חבירה עם ארגון הטרור הרצחני חמאס לאיסוף החייל החטוף עידן אלכסנדר. הצלב האדום טרם עדכן את ישראל, כך מדווח פרשננו לענייני צבא וביטחון נועם אמיר.
במקביל, מתאם השבויים-והנעדרים תא״ל במילואים גל הירש, ושליח נשיא ארצות-הברית למזרח-התיכון סטיב וויטקוף, עושים דרכם במסוק חיל-האוויר למתחם הקליטה ברעים.

בצה״ל נערכים להשבת עידן אלכסנדר משבי ארגון הטרור, החל מהשעה 18:30 ממרחב חאן יונס ברצועת עזה. לדברי כוחות הביטחון, השעות עלולות להשתנות.
עידן אלכסנדר משבי החמאס לאחר 583 ימים. על פי כתבנו תמיר מורג, לאחר שיועבר מידי הצלב האדום לכוחותינו ותתבצע הערכת מצב רפואית יוחלט אם יגיע לבית החולים איכילוב או לבית החולים ברזילי.

כחלק מההערכות לשובו של עידן, לפני זמן קצר נחת המסוק ובו יעל, אמו של החטוף הישראלי אמריקאי עידן אלכסנדר, ומספר אישים נוספים במרחב רעים. בנוסף, הלחימה בעזה הופסקה למספר שעות לצורך פעולות השחרור.
בני משפחת אלכסנדר ימתינו לו במתחם הקליטה יחד עם קצין השו"ן המלווה, ולאחר מכן, על פי התוכנית יטוסו יחד עם עידן להמשך טיפולו בבית החולים איכילוב. במקרה של צורך רפואי דחוף, יבוצע פינוי מוסק ישירות לבתי החולים סורוקה או ברזילי – מבלי לעבור במתחם הקליטה.
