קרן עושר הנורבגית הגדולה בעולם מוכרת את מניותיה מחברת פז קמעונאות ואנרגיה הישראלית בשל היותה "בעלים וספקית תשתית להובלת דלק להתנחלויות ישראליות בשטחים הכבושים", כך דווח היום (שני) ברויטרס.
מכירת מניות זו, היא השנייה לאחר שהקרן מכרה מניות של חברת בזק, בעקבות אימוץ פרשנות מחמירה יותר של סטנדרטים אתיים לעסקים המסייעים לפעילותה של ישראל ביהודה ושומרון, על ידי גוף הפיקוח על האתיקה של הקרן.

"על ידי הפעלת תשתית לאספקת דלק להתנחלויות הישראליות בגדה המערבית, פז תורמת להנצחתן", אמרה מועצת האתיקה בהמלצתה למכור את השקעותיה.
"ההתנחלויות הוקמו תוך הפרה של המשפט הבינלאומי, והנצחתן מהווה הפרה מתמשכת שלו".
