accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

המסחר בת"א: נפתח בעליות, טבע נופלת בכ-6%

תאיר אלטשולר

תאיר אלטשולר

יד אייר ה'תשפה (12.05.25)

0

like

0

dislike

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח באיחור בעקבות צניחה חדה במניית טבע. הירידה הגיעה בעקבות הודעתו של טראמפ על צו נשיאותי חדש להוזלת מחירי התרופות • הזהב צונח ב-2.8%


בורסת תל אביב פתחה את שבוע המסחר היום (שני) בתנודתיות גבוהה: המסחר נדחה הבוקר בעקבות צניחה חדה במניית טבע בשלב טרום המסחר. הירידה החריגה, שהגיעה ליותר מ-9%, הפעילה את מנגנון "פתיחה אנגלית" – הליך שנועד לאפשר לשוק להסתגל לשינויים חדים ולהימנע ממכירות בהלה.

עם תחילת המסחר, מדדי ת"א רשמו עליות חדות, ברקע עליות חדות גם בחוזים על וול סטריט – נאסד"ק מזנק בכ-4%, S&P 500 מטפס ב-2.8% ודאו ג'ונס עולה ב-2.2%.

maximize-image
חברת טבע | צילום: שאטרסטוק

לעומת זאת, מניית טבע ממשיכה לרכז עניין שלילי ונופלת בכ-6%, לאחר ירידה של 6.3% ביום שישי בוול סטריט. הרקע בפתיחה זו למגמה השלילית הוא הודעתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי יחתום על צו נשיאותי שיוביל לירידה של 30% עד 80% במחירי התרופות.

גם שוק הסחורות מגיב להסכם בין ארה"ב לסין והזהב צונח ב-2.8% ונסחר ברמה של 3,251 דולר לאונקיה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News