הודו מסרה כי גורמים צבאיים שלה ושל פקיסטן ידונו היום (שני) בצעדים הבאים בסכסוך שפרץ בשבוע שעבר בין שתי המדינות, כאשר תיתכן בקרוב הפסקת אש קבועה ביניהן, כך דווח בסוכנות הידיעות האמריקאית רויטרס.
מפקדי הכוחות הצבאיים של הודו ופקיסטן צפויים לדון בהמשך היום על הצעדים הבאים בסכסוך שפרץ בין שתי המדינות השכנות, המחזיקות בנשק גרעיני. הדבר מגיע לאחר רגיעה מתוחה בגבול, שהגיעה בעקבות הפסקת האש שהחלה בשבת, אשר במהלכה עלו במעט גם שוקי המניות שנפגעו בעקבות הסכסוך.

הפסקת אש הוכרזה בין הודו לפקיסטן
במהלך הלילה לא דווח על פיצוצים או ירי רקטות, מלבד כמה הפרות סדר ראשוניות של הפסקת האש. צבא הודו מסר כי זה היה הלילה השקט הראשון בימים האחרונים, מאז החל הסכסוך.
כזכור, בשבוע שעבר צבא הודו הודיע שפתח ב"מבצע סינדור" – מתקפה צבאית ממוקדת על תשעה אתרים בשטח פקיסטן ובחבל ג'אמו וקשמיר הכבושים על ידי פקיסטן. לפי הצהרת הממשלה ההודית שפורסמה, לא הותקפו מתקנים צבאיים של פקיסטן, אלא מטרות אחרות שהוגדרו כחלק מהמאמץ לסכל איומים ביטחוניים.

ביום שבת הוכרזה הפסקת אש בין הודו לפקיסטן אחרי מספר ימים מתוחים שכללו מטחי מזל"טים ותקיפות טילים. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז על הפסקת האש ברשתות החברתיות, וטען כי היא נעשתה במעורבות אמריקאית – אם כי רק פקיסטן הכירה במעורבות אמריקאית.
לטענת טראמפ, "לאחר לילה ארוך של שיחות בתיווך ארצות הברית, אני שמח להודיע כי הודו ופקיסטן הסכימו על הפסקת אש מלאה ומיידית. ברכות לשתי המדינות על השימוש בשכל הישר ובתבונה רבה. תודה על תשומת הלב לנושא הזה!".
